فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی صنایع افراد شادتری هستند

دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی مهندسی صنایع کشور معتقد است که فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی صنایع در مقایسه با سایر رشته‌های مهندسی افراد شادتری هستند.

سارا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان این که رشته مهندسی صنایع برای افرادی مناسب است که تمایل دارند به موضوعات از جنبه‌های مختلف نگاه کنند، اظهار کرد: افرادی که قصد دارند در رشته مهندسی صنایع تحصیل کنند، باید دید بازتری به مسائل داشته و به حوزه‌های مختلفی علاقمند باشند.

دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع دانشگاه یزد با اشاره به این که مطالب ارائه شده در مهندسی صنایع شامل چندین رشته‌های مختلف است و افراد پس از آشنایی اولیه با این رشته‌ می‌توانند حوزه مورد علاقه خود را انتخاب کنند، افزود: مهندسی صنایع برای افرادی که می‌خواهند کار راه‌اندازی کرده و کارآفرین باشند، مناسب است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی مهندسی صنایع کشور با تصریح بر این که مهندسی صنایع نگرشی برای دانشجویان ایجاد می‌کند تا بهتر بتوانند مسیر آینده خود را تعیین کنند، گفت: اما افرادی که ترجیح می‌دهند در یک حوزه تخصص پیدا کنند، بیشتر برای رشته‌هایی مانند مهندسی برق و مکانیک مناسب هستند. مهندسی صنایع به چندین تخصص و تعامل با افراد نیاز دارد. به همین دلیل، افرادی که نگرش تک بعدی به رشته تحصیلی و کار خود دارند، برای مهندسی صنایع مناسب نیستند.

مهندسی صنایع در مقایسه با دیگر رشته‌ها، عملی‌تر تدریس می‌شود

وی فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی صنایع را افراد شادتری دانست و تاکید کرد: یکی دیگر از مزایای مهندسی صنایع این است که بیشتر عملی بوده تا تئوری. اغلب رشته‌های دانشگاهی در ایران صرفا تئوری آموزش داده می‌شوند؛ اما مهندسی صنایع در مقایسه با دیگر رشته‌ها، عملی‌تر تدریس می‌شود؛ چون اغلب دانشجویان درگیر پروژه‌های عملی و کارآموزی می‌شوند.

رضایی به داوطلبانی که قصد دارند مهندسی صنایع بخوانند، توصیه کرد: داوطلبان اگر وارد مهندسی صنایع شدند، سعی کنند دروس را خوب درک کنند. منظورم از درک کردن، زیاد خواندن نیست. منظورم این است که باید وارد کار عملی شوند. هر دانشجویی که بتواند مباحث رشته خود را به صورت عملی پیاده‌سازی کند، موفق‌تر خواهد بود.

دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی مهندسی صنایع کشور با بیان این که مدیریت بحران و مدیریت پروژه درس‌هایی است دانشجویان با شرکت در فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاهی می‌توانند به صورت عملی تمرین کنند، افزود: ورود به انجمن کمک کرد که بتوانم مطالبی که می‌خوانم را در آنجا پیاده‌سازی کنم.

دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع دانشگاه یزد در پایان با اشاره به این که چهار سال کارشناسی، بسیار مهم و تاثیرگذار است، اظهار کرد: دانشجویان می‌توانند در این چهار سال فقط به گذراندن واحدهای درسی اکتفا کرده یا این که آن را به نقطه عطفی در زندگی‌شان تبدیل کنند که پس از فارغ‌التحصیلی به رضایت از خودشان برسند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =