ذوب‌آهن در پی «ابومسلم» شدن مقابل پرسپولیس

پرسپولیس در ۱۵ فصل اخیر هیچ‌وقت در هفته نخست لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، شکستی را متحمل نشده و آخرین باخت مقابل ابومسلم مشهد در ششمین دوره لیگ بود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از بیست و یکم مردادماه آغاز می‌شود و به صورت رسمی رقابت ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات استارت خواهد خورد.

بدون تردید یک شروع خوب می‌تواند در ادامه روی عملکرد تیم‌ها موثر باشد. در این بین مدعیان باید برای جمع‌آوری امتیازات از همین هفته اول حساس باشند و به راحتی امتیاز از دست ندهند تا در پایان فصل به مشکل برنخورند.

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس باید مشکل مهاجم را حل کند

تیم فوتبال پرسپولیس با هدایت یحیی گل‌محمدی برای تصاحب دوباره عنوان قهرمانی جدال دشواری را با چند تیم مدعی دیگر دارد. در ادامه به بررسی عملکرد سرخپوشان تهرانی در هفته‌های اول تاریخ لیگ برتر می‌پردازیم:

*پرسپولیس در هفته نخست ۲۱ دوره قبلی ۱۲ برد، هفت مساوی و ۲ باخت را تجربه کرده است. آنها نسبت به رقیب سنتی خود یک برد کمتر و یک تساوی بیشتر را کسب کردند و در ۵۷ درصد مسابقات به پیروزی دست یافتند و ۶۸ درصد امتیازات را مال خود کردند. البته که نمایش پرسپولیس در اوایل لیگ برتر چندان باثبات نبود و آنها توانستند استارت‌های بهتری را تجربه کنند.

*سرخپوشان تهرانی تا به اینجا در هفته‌های اول ۳۹ گل به ثمر رسانده‌اند و ۲۲ مرتبه نیز دروازه‌شان فرو ریخته است. آنها تفاضل گل مثبت ۱۷ را ثبت کرده‌اند. پیروزی هشت بر ۲ مقابل پگاه گیلان در سومین دوره لیگ برتر بهترین برد پرسپولیس بود. در سوی مقابل آنها در لیگ چهارم شروع خوبی نداشتند و با نتیجه سه بر یک به فولاد خوزستان باختند.

*پرسپولیس قرار است برای اولین مرتبه در هفته نخست به مصاف ذوب‌آهن برود. آنها همچنین می‌بایست برای اولین مرتبه به دیدار یک تیم اصفهانی در هفته اول بروند و لیگ را با نمایندگان این استان آغاز کنند. دیدار تیم یحیی با شاگردان مهدی تارتار در اصفهان برگزار خواهد شد.

*پرسپولیس در دیدارهایی که در هفته نخست به عنوان میهمان بازی کرده به هفت برد، سه مساوی و ۲ باخت دست یافته است. آنها در هشت فصل اخیری که بازی اول را میهمان بودند، نباخته‌اند و به ۶ برد و ۲ مساوی دست یافتند. آخرین شکست مقابل ابومسلم مشهد بود.

*در ادامه نمایش جالب توجه پرسپولیس در هفته اول باید به این اشاره کنیم که آنها در ۱۵ فصل اخیر باختی را در هفته اول تجربه نکرده‌اند. آخرین باخت مقابل ابومسلم در لیگ ششم با نتیجه سه بر ۲ بود. آنها بعد از باخت به نماینده مشهد به ۱۰ برد و پنج تساوی رسیدند و باید دید ذوب‌آهن این رکورد فوق‌العاده را می‌شکند یا خیر.

در ادامه نگاهی به ریز نتایج پرسپولیس در هفته‌های اول ۲۱ دوره لیگ برتر می‌اندازیم:

لیگ اول:  پرسپولیس ۱-۱ فولاد

لیگ دوم: برق ۱-۲ پرسپولیس

لیگ سوم: پرسپولیس ۸-۲ پگاه

لیگ چهارم: فولاد ۳-۱ پرسپولیس

لیگ پنجم: فجر ۲-۲ پرسپولیس

لیگ ششم: ابومسلم ۳-۲ پرسپولیس

لیگ هفتم: صنعت نفت ۲-۳ پرسپولیس

لیگ هشتم: سایپا ۰-۱ پرسپولیس

لیگ نهم: مس کرمان ۳-۳ پرسپولیس

لیگ دهم: پرسپولیس ۱-۰ تراکتور

لیگ یازدهم: پرسپولیس ۱-۱ ملوان

لیگ دوازدهم: صنعت نفت ۰-۱ پرسپولیس

لیگ سیزدهم: پرسپولیس ۱-۰ تراکتور

لیگ چهاردهم: پرسپولیس ۱-۱ نفت تهران

لیگ پانزدهم: پرسپولیس ۲-۲ پدیده

لیگ شانزدهم: سایپا ۰-۱ پرسپولیس

لیگ هفدهم: پرسپولیس ۲-۰ فولاد

لیگ هجدهم: پدیده ۰-۱ پرسپولیس

لیگ نوزدهم: پرسپولیس ۱-۰ پارس جنوبی جم

لیگ بیستم: سایپا ۰-۰ پرسپولیس

لیگ بیست و یکم: فولاد ۱-۳ پرسپولیس

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1150132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =