شرایط پذیرش در رشته «فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی» اعلام شد/ ورود داوطلبان با قد کمتر از ۱۷۰ سانتی‌متر ممنوع!

شرایط پذیرش دانشجو در رشته «فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی» در مقطع کاردانی و کارشناسی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ضوابط مربوط به پذیرش دانشجو (زن/مرد) در رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور در مقطع کاردانی و کارشناسی اعلام شد.

داشتن سلامت جسمانی و عدم ابتلا به بیماریهای مزمن، واگیر و صعب العلاج مانند: دیابت، فشار خون، آسم، نارسایی کلیه، بیماریهای پیشرفته قلبی، نداشتن صرع و هیچگونه عوارض روانی، نداشتن تغییر شکل مادرزادی یا اکتسابی اسکلت به‌خصوص اندام‌ها و عدم استفاده از اندام‌های مصنوعی، آمادگی انجام تمرینات ورزشی و کسب مهارت های بدنی جهت امدادرسانی سریع و صحیح و عدم اعتیاد به سیگار و سایر مواد مخدر از جمله شرایط پذیرش دانشجو در این رشته تحصیلی است.

دانشجویان برای تحصیل در رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی باید قدرت تکلم طبیعی (نداشتن لکنت زبان)، قدرت بینایی و شنوایی کامل را داشته باشند. همچنین قد متقاضیان زن نباید از ۱۶۵ سانتی متر کمتر باشد و قد متقاضیان مرد نباید از ۱۷۰ سانتی متر کمتر باشد.

حداکثر سن ۲۴ سال و با احتساب مدت خدمت وظیفه عمومی ۲۶ سال است.

لازم به ذکر است سلامت جسمانی و روانی و سایر موارد گفته شده داوطلبان باید توسط دانشگاه مربوط پس از قبولی در آزمون و به هنگام ثبتنام در دانشگاه تایید شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =