هواشناسی ایران / بارش‎ها تا پایان هفته ادامه دارد

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها و رگبارهای پراکنده تا پایان هفته در بسیاری از نقاط کشور به دلیل رشد ابرهای همرفتی خبر داد و گفت: امروز و فردا در دامنه‌های جنوبی البرز شرقی و مرکزی، شرق و شمال شرق و مرکز کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز برای استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بخش‌هایی از گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال سمنان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و شمال خراسان رضوی بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بیشترین بارش‌های امروز در استان گلستان و شمال خراسان شمالی رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید

هواشناسی ایران / بارش باران و وزش باد شدید در نیمه شمال شرقی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا نیز بارش‌ها در مناطقی از گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات تهران و البرز ادامه خواهد یافت و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید با این بارش‌ها همراه می‌شود.

رفیعی بیان کرد: امروز و فردا بخصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطق غرب و جنوب غرب از جمله چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق استان‌های خوزستان و لرستان و غرب استان‌های اصفهان و فارس و جنوب استان مرکزی با رشد ابرهای همرفتی، رگبارهای پراکنده رخ خواهد داد که گاهی با همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و جنوبی نیز رگبارهای پراکنده رخ خواهد داد و روز شنبه هفته آینده آسمان صاف و جو پایدار خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شرایط جوی طی ۵ روز آینده برای نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل را همراه با پدیده غالب وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

رفیعی ادامه داد: امروز و فردا در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز شرقی و مرکزی، شرق و شمال شرق و مرکز کشور وزش باد شدید را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه نیز در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور از جمله شرق استان سمنان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که برخی اوقات سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی امروز و فردا احتمال انتقال توده گردوخاک از روی کشورهای همسایه غربی به استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان هم وجود دارد.

رفیعی آب‌های دریای خزر امروز مواج اعلام کرد و اظهار داشت: شرق دریای عمان هم تا روز شنبه آینده این شرایط را خواهند داشت.

وی آسمان امروز تهران را صاف تا کمی ابری پیش‌بینی کرد و گفت: تهران در بعدازظهر شاهد افزایش باد خواهد بود و بیشینه دمای تهران امروز به ۳۷ درجه بالای صفر و کمینه دما نیز به ۲۴ درجه بالای صفر خواهد رسید.

کد خبر: 1150170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =