تاکید کرزی بر تحکیم روابط افغانستان با ایران

رئیس‌جمهور سابق افغاستان در دیدار سفیر کشورمان در کابل ایران را همسایه خوب و دارای روابط حسنه و تاریخی با افغانستان دانست و بر تحکیم هرچه بیشتر این روابط تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «حامد کرزی» رئیس ‌جمهور سابق افغانستان امروز (سه شنبه 18 مرداد) با بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

تحولات جاری افغانستان و منطقه از جمله روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور و تلاش برای رسیدگی به مشکلات مهاجر افغانستانی که طی یکسال گذشته به ایران سفر کردند از مهمترین موضوعات این دیدار بوده است.

بیشتر بخوانید:

طالبان: حوادث اخیر باعث تفرقه میان مردم افغانستان نخواهد شد

رئیس جمهور پیشین افغانستان، جمهوری اسلامی ایران را همسایه خوب و دارای روابط  حسنه و تاریخی با افغانستان دانست و بر تحکیم هرچه بیشتر روابط میان دو کشور تاکید کرد.

کرزی در حالی ایران را همسایه خوب افغانستان معرفی کرده که اخیرا در یک مصاحبه به شدت از سیاست آمریکا در 20 سال گذشته در افغانستان انتقاد کرده است.

رئیس‌جمهور سابق افغانستان در گفتگو با رادیو ملی آمریکا با اشاره به روند بی‌شرمانه خروج آمریکا از افغانستان گفته است: این کشور بسیاری از افغان‌ها را بی‌دلیل کشت که نمی‌توانم باور کنم اشتباهی این کار را کرده باشد و باید سریعا آن را جبران کند.

کرزی در بخشی از این مصاحبه درباره عملکرد یک ساله طالبان ضمن تاکید بر ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان گفت: «به جز موضوع امنیت، ما با اقتصاد در حال فروپاشی مواجه هستیم و هنوز  با دولت فراگیر و حضور اقشار مختلف مردم در قدرت فاصله داریم.»

وی مهاجرت مردم افغانستان از این کشور را یک بحران خواند و تاکید کرد که اقتصاد، مهاجرت و دولت فراگیر از مشکلاتی است که نیاز است طالبان به آنها رسیدگی کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1150187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =