کنکور و آزمون| امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون زبان وزارت علوم/ ثبت‌نام آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی آغاز شد

مهلت ثبت‌نام آزمون زبان وزارت علوم امروز ۱۹ مرداد ماه به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت‌نام آزمون زبان وزارت علوم با توجه به مهلت تمدید شده ساعت ۱۸ امروز چهارشنبه ۱۹ مردادماه به پایان می‌رسد. متقاضیان برای ثبت‌نام در این آزمون می‌توانند به سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان مراجعه کنند. 

لازم به ذکر است ثبت‌نام این آزمون از دهم مردادماه آغاز شده بود،

چهارمین دوره آزمون زبان MSRT در سال ۱۴۰۱، صبح جمعه ۲۸ مردادماه برگزار می‌شود. حوزه‌های برگزاری آزمون در تقویم آزمون درج می‌شود. همچنین حوزه‌هایی که در لیست آزمون ۲۸ مردادماه قرار ندارند، در آزمون (پنجم) ۲۵ شهریورماه، حوزه برگزاری خواهند بود.

ثبت‌نام در آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی آغاز شد

فرصت جدید ثبت نام در شصت و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و سی و ششمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی پزشکی از امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد آغاز شد.

شصت و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و سی و ششمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی پزشکی به صورت کاغذی ٩ صبح روز پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در دانشگاه های علوم پزشکی منتخب در سطح کشور برگزار خواهد شد.

فرصت ثبت نام در شصت و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و سی و ششمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی پزشکی تمدید شده است و دستیاران پزشکی تخصصی و فوق تخصصی می توانند در روزهای چهارشنبه ۱۹ مرداد تا جمعه ۲۱ مرداد نسبت به ثبت نام یا ویرایش فرم ثبت نام خود اقدام کنند.

شصت و نهمین دوره آزمون کتبی دانشنامه در کلیه رشته های تخصصی پزشکی بالینی به صورت کاغذی ٩ صبح روز پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در دانشگاه های علوم پزشکی منتخب در سطح کشور برگزار خواهد شد.

آزمون شفاهی کلیه رشته های تخصصی بالینی در شهر تهران به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد. قبول شدگان مرحله کتبی آزمون دانشنامه تخصصی به آزمون شفاهی معرفی خواهند شد.

کلیه افرادی که در موعد مقرر ثبت نام کرده اند باید جهت اطلاع از واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون از تاریخ اول تا سوم شهریور ۱۴۰۱ به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه و در صورت لزوم، در مهلت تعیین شده نسبت به تکمیل مدارک ارسالی خود اقدام کنند.

آزمون شفاهی از تاریخ ۲۱ تا ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ در شش نوبت طبق جدول زمانبندی که در زمان اعلام نتیجه آزمون کتبی اعلام خواهد شد برگزار می شود.

کارت ورود به جلسات امتحان کتبی در تاریخ های ۸ و ۹ شهریور ۱۴۰۱ از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir با وارد کردن کد رهگیری توزیع می شود. (داوطلب باید پرینتی واضح و خوانا از کارت تهیه کند و در هنگام آزمون به همراه داشته باشد.)

آزمون کتبی سی و ششمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی ساعت ٩ صبح روز پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ به صورت کاغذی در دانشگاه های علوم پزشکی منتخب برگزار خواهد شد. حوزه امتحانی هر داوطلب بنا به راهنمای مربوطه از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی تعیین و در هنگام توزیع کارت ورود به جلسه به اطلاع داوطلبان می رسد.

نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد گروه پزشکی شهریور اعلام می شود

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ گروه علوم پزشکی نیمه اول شهریورماه اعلام خواهد شد.

با توجه به مصوبه بیستمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مبنی بر عدم اجرای مصاحبه در مقطع کارشناسی ارشد، مصاحبه لغو شده و برای دانشگاه علوم پزشکی ارتش و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اجرا نخواهد شد.

طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام در رشته های مورد پذیرش دانشگاه شاهد، صلاحیت عمومی متقاضیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در رشته های مورد پذیرش این دانشگاه که در زمان مقرر نسبت به انتخاب آن اقدام کرده اند، همانند مراحل قبلی با وارد کردن کدرهگیری در همین سامانه می توانند نتیجه خود را مشاهده کند.

اسامی اعلام شده چند برابر ظرفیت بوده و صرفا بر اساس اولویت نمره و انتخاب محل داوطلب است و هیچگونه حقی را اعم از قبولی یا مجاز بودن و ... برای داوطلب ایجاد نمی کند.

زمان مصاحبه رشته های مورد پذیرش دانشگاه شاهد ۲۴ مردادماه ۱۴۰۱ است. داوطلبان جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به وبسایت دانشگاه شاهد www.shahed.ac.ir مراجعه کنند.

نتایج پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) نیز همزمان با اعلام نتایج نهایی، اعلام خواهد شد.

هرگونه تغییر ، از طریق سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.

آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ در ۳۴ حوزه امتحانی برای ۴۳ رشته و ۱۱ مجموعه در دانشگاه‌های علوم پزشکی در روزهای ۵ و ۶ خرداد برگزار شد.

تعداد ۵۹ هزار و ۴۶۴ نفر در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ ثبت نام کردند که از تعداد ۶۴ هزار و ۱۷۳ نفر در آزمون شرکت کردند. ظرفیت پذیرش حدود ۴ هزار نفر اعلام شده است.

اعلام زمان انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های علوم پزشکی

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، زمان ثبت نام نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های علوم پزشکی را از ۲۵ مرداد تا ۱۰ شهریور ماه اعلام کرد.

لامعلی جاودان با اعلام این خبر افزود: بر اساس آیین نامه نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، حداکثر ۵ درصد سهمیه پذیرش مقاطع تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی (به جز مقطع دکتری تخصصی) برای نقل و انتقال دانشجویان در شروع هر سال تحصیلی اختصاص می یابد.

جاودان افزود: تسهیلات موضوع این آیین نامه صرفاً برای همسر و فرزندان شهید، آزادگان و همسر و فرزندان و جانبازان بالای ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان است.

مدیرکل ستاد شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت افزود: دانشجویان شاهد و ایثارگر شاغل به تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لازم است از ۲۵ مرداد تا ۱۰ شهریور از طریق سامانه انتقال نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی درباره اعلام نتیجه نقل و انتقال متقاضیان افزود: درخواست متقاضیان در کمیسیون نقل و انتقالات بررسی و به طور همزمان با نتایج نقل و انتقال دانشجویان ورودی جدید مهرماه ۱۴۰۱ در «اواخر مهرماه سال جاری» از طریق سامانه و پیامک به دانشجو اطلاع رسانی می شود و به صورت کتبی نیز به دانشگاه مبداء و مقصد نیز اعلام می شود.

جاودان تأکید کرد: دانشجویان واجد شرایط انتقال، لازم است صرفاً از طریق سامانه نقل و انتقال به آدرس: vsa.behdasht.gov.ir یا http://shahedtransmission.behdasht.gov.ir اقدام و از مراجعه حضوری به دانشگاه ها و ستاد مرکزی وزارت بهداشت خودداری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =