ضرورت برخورد دستگاه سیاست خارجی با هتاکان به شیعیان/ مشروعیت‌بخشی به رژیم صهیونیست مشارکت در قتل عام کودکان است

«واکنش بسیج دانشجویی به حکم نوری، اعتراض به اکران فیلم فرهادی در اسرائیل و انتخاب دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های دانشجویی در هفته سوم مردادماه ۱۴۰۱ است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تشکل‌های دانشجویی در هفته‌ای که گذشت فعالیت‌های متعدد و متفاوتی مثل اعتراض به نمایش فیلم اصغر فرهادی در سینماهای رژیم غاصب صهیونیست، همزمان با تهاجم این رژیم به نوار غزه داشتند؛ از طرفی برگزاری هجدهمین دوره انتخابات اعضای دانشجویی شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محور اصلی فعالیت و تمرکز آنها در حوزه نشریات بود. 

از جمله دیگر عناوین مهم حوزه تشکل‌های دانشگاهی می‌توان به برگزای نخبه پروری اندیشه ولایت، ادامه واکنش‌ها به حکم دادگاه سوئد در محکومیت حمید نوری، درخواست از دستگاه دیپلماسی برای برخورد با هتاکان به عزداران امام حسن(ع) در برخی از کشورهای همسایه و انتصاب دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن» و غیره اشاره کرد. مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار تشکل‌های دانشجویی را در هفته‌ سوم مردادماه آورده است: 

ضرورت موضع‌گیری دستگاه سیاست خارجی درباره هتاکی به شیعیان

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران در بیانیه‌ای نسبت به برخورد با عزاداران حسینی در کشورهای همسایه واکنش نشان داد.

در بخشی از این بیانیه عنوان شده است: «متاسفانه امسال در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، بیش از پیش شاهد برخوردهای قهری و ممانعت از برگزاری مراسم عزاداری شیعیان و محبین امیرالمومنین (ع) بودیم. به گونه‌ای که در همسایگی ما در شمال و جنوب ایران و بطور مشخص در افغانستان، جمهوری اذربایجان و بحرین، محدودیت و ممنوعیت‌هایی برای برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) برقرار بود و با شیعیان و محبان اهل‌بیت (ع) در این کشورهای به ظاهر مسلمان، برخوردهای قهرآمیزی صورت گرفت.»

در این بیانیه تصریح شده است: «ما دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران خواستار موضع گیری مناسب دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در مقابل اینگونه هتاکی‌‎ها و گستاخی‌ها نسبت به شیعیان و محبان اهل بیت (ع) هستیم.»

هرگونه مشروعیت‌بخشی به رژیم صهیونیست مشارکت در قتل عام کودکان است

دفتر تحکیم وحدت طی نامه‌ای خطاب به اصغر فرهادی کارگردان فیلم سینمایی قهرمان نسبت به اکران این فیلم در سینماهای اسرائیل واکنش نشان داد.

در این نامه خاطرنشان شده است: «در دوره‌ای که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان، و کشتار زنان و کودکان فلسطینی به اخبار مهم روز تبدیل شده و در حالیکه مردم آزاده معتقد به قوانین انسانی-فارغ از هر دین و ملتی- عدم مشروعیت و وحشیگری رژیم صهیونیستی را فریاد می‌زنند، فیلم قهرمان با کارگردانی شما در سالن‌های سینمای این جنایتکاران کودک کش در حال اکران است.»

در این نامه تاکید شده استت: «مسلما مردم ایران به عنوان یکی از آزاده‌ترین ملت‌های جهان بر نمی‌تابند شخصی با معرفی خود به عنوان یک ایرانی همدست جنایتکاران شود. امروز کوچکترین مشارکت در مشروعیت بخشی به رژیم کودک کش در هر سطحی که باشد بدون شک مشارکت در قتل عام کودکان و زنان فلسطینی است.»

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن تهران بزرگ منصوب شد

صادق مفرد مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بزرگ در حکمی  علیرضا قاسم زاده را به عنوان دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن این شهر منصوب کرد.

گفتنی است، قاسم زاده پیش از این مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت بوده است.

دوره نخبه‌پروری اندیشه ولایت برگزار می‌شود

علی اسداللهی معاون رشد و کادرسازی بسیج دانشجویی تهران بزرگ از برگزای دوره نخبه پروری «اندیشه ولایت» ویژه دانشجویان فعال در عرصه تشکلی و جنبشی خبر داد و گفت: این دوره از ۲۶ تا ۳۱ مردادماه سال ۱۴۰۱ در قم برگزار می‌شود.

همچنین وی مطرح کرد که در دوره نخبه پروری «اندیشه ولایت» به ابعاد شخصیتی، منظومه‌ی فکری و منطق عملکردی رهبر معظم انقلاب پرداخته می‌شود.

لازم به ذکر است، فعالان دانشجویی می‌توانند جهت ثبت نام در دوره نخبه پروری «اندیشه ولایت» به سایت http://andishe.kalk.ir مراجعه کنند.

واکنش بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران به حکم حمید نوری

بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای به رای ناعادلانه حبس ابد حمید نوری از سوی دادگاه سوئدی واکنش نشان داد.


در بخشی از این بیانیه آمده است: «از حدود سه سال پیش حمید نوری بی‌هیچ کیفرخواستی در فرودگاه استکهلم بازداشت شد و پس از حدود شش ماه، دادستان سوئد برای ایشان کیفرخواستی ساختگی صادر کرد و به تفهیم اتهام پرداخت. این امر خود نشان از واهی بودن ادعاها می‌باشد و نشان دهنده غلبه جنبه سیاسی این پرونده به جنبه‌های دیگر از جمله جنبه‌های قضایی است.»

در این نامه بیان شده است: «ادعاهای مطرح شده در فرآیند پرونده حمید نوری مبتنی بر شهادت بی پایه و اساس وابستگان گروهک تروریستی منافقین بوده‌است که دستشان به خون بیش از ۱۷۰۰۰ ایرانی بی گناه در دهه شصت آلوده است. از آنجا که گروهک منافقین در جایگاه یک دولت نیست، دولت سوئد به هیچ وجه حق دخالت در این پرونده را نداشته و ندارد و اساسا هر حکمی برای این پرونده صادر کند باطل است.»

دانشجویان در این نامه تاکید کردند: «استقلال جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ملت ایران است و ملت ایران هرگز نمی‌پذیرد که دولت سوئد کوچکترین خدشه‌ای به استقلال و حاکمیت ایران وارد کند و اقدام این کشور در بازداشت، محاکمه و صدور حکم برای نوری به شدت محکوم است؛ لذا لغو حکم صادره علیه وی و رفع اثر از حکم و آزادی فوری ایشان و جبران خسارات وارده و تضمین به عدم تکرار چنین اعمالی در دولت سوئد مطالبه جدی بسیج دانشجویی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران به عنوان نمایندگان ملت ملت ایران است.»

اسامی برگزیدگان انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی اعلام شد

هجدهمین دوره انتخابات اعضای دانشجویی شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم به صورت الکترونیک برگزار شد و اعضای اصلی و علی‌البدل این شورا مشخص شدند.

محمد اسلامی مدیر کل پشتیانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد که این انتخابات با رقابت ۲۵ کاندید تایید شده از سوی کمیته اجرایی، هیئت نظارت بر انتخابات و همچنین شورای مرکزی ناظر برن شریات وزارت عتف انجام شد. همچنین ۹۶ نفر از ۳۵ دانشگاه متقاضی شرکت در انتخابات  بودند که انتخابات کمیته ناظر  دانشگاه‌هایشان برگزار شده بود.

وی درباره نتایج انتخابات اعضای دانشجویی شورای مرکزی نشریات دانشگاهی مطرح کرد که علی اسدی با ۳۹ رای عضو اصلی از دانشگاه علم و صنعت ایران و عضو بسیج دانشجویی، یونس فرزین فر با ۱۹رای  عضو اصلی از دانشگاه صنعتی اصفهان و عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و محمد حسین اسحاقی با ۱۸ رای عضو علی البدل از دانشگاه علم و صنعت ایران انتخاب شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =