آماده صادرات واکسن به دیگر کشورها هستیم/ شکوفایی صنایع داخلی با طرح دارویار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در مسئله کرونا از کشورهای پیشرفته‌ نیز قوی‌تر عمل کردیم، گفت: قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه را داریم و از نظر نیروی انسانی متخصص و متعهد وضعیت خوبی در کشور حاکم است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز در جلسه شورای اداری در فرمانداری رفسنجان اظهار کرد: کمتر کسی در کشور هست که مردم قهرمان و شهیدپرور رفسنجان و این شهرستان را نشناسد و این شهرستان به‌علت حضور مردان بزرگ در لشکر 41 ثارالله در دفاع مقدس که حماسه‌های بزرگی آفریدند و از نظر یک شهر تاریخی و با مردمان زحمت‌کش که توانستند در انقلاب نقش بسیار مهمی داشته باشند، حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: باید وضعیت خودمان را در شرایط ملی و جهانی بررسی کنیم تا وظیفه و تکلیف‌مان را بدانیم، چهل و سه سال از انقلاب می‌گذرد و دشمنان با تحمیل جنگ و تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی که برای ما ایجاد کردند نتوانستند مانع از پبشرفت کشور شوند و ملت ما مقاوم ایستاده اما امروز هم جنگ تمام نشده بلکه جنگ اقتصادی هست و هر کدام از ما در این دفاع از مملکت و اقتصاد مقاومتی باید نقش مهمی بازی کنیم.

عین‌اللهی افزود: کشور ما علی‌رغم همه فشارها رو به پیشرفت بوده و امروز قوی‌ترین کشور از نظر نظامی در منطقه هستیم و در حوزه سلامت هم قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه را داریم و از نظر نیروی انسانی متخصص و متعهد وضعیت خوبی داریم.

عین‌اللهی اضافه کرد: شاید اول انقلاب بسیاری از افراد برای بیماری‌های پیش پا افتاده به خارج از کشور می‌رفتند. الان خیلی‌ها برای درمان به کشور ما مراجعه می‌کنند. در مسئله کرونا نشان دادیم از کشورهای پیشرفته نیز قوی‌تر عمل کردیم و کرونا به‌خوبی کنترل شد. دانشمندان ما دست به‌کار شدند و امروز آماده صادرات واکسن به بسیاری از کشورها هستیم و اخیرا به ونزوئلا صادرات داشتیم که قدرت ما را نشان می‌دهد.

وی خاطرشان کرد: طرح دارویار که در کشور انجام شد موجب شکوفایی صنایع داخلی کشور خواهد شد و می‌توانیم تولیدات خیلی خوبی داشته باشیم.

وزیر بهداشت ابراز کرد: شرایط ممکلت ممکن است تغییرات کند باید اتاق فکری در فرمانداری تشکیل شود و روش و کارها تغییر کند. در این منطقه مطمئنم خیلی کارهای بزرگتری می‌شود انجام داد.

وی با بیان اینکه وضعیت آبیاری احتیاج به تجدیدنظر دارد، ادامه داد: وقتی با ابتکار اولین ام‌آرآی کشور وارد رفسنجان شد پس می‌توانیم کارهای ابتکاری بزرگی انجام دهیم حتما مسؤولان بنشینند با نیروهای متفکری که وجود دارد راهکارهای مختلف ارائه دهند و کارخانه‌های مختلف ایجاد شود و این استعدادها شکوفا شود دولت هم کمک می‌کند.

وزیر بهداشت در ادامه با ذکر این مطلب که مشکلات و مسائل مربوطه را منکعس خواهیم کرد، به وضعیت حوزه سلامت شهرستان رفسنجان پرداخت و آن را از متوسط کشوری بالاتر دانست.

وی وجود دانشگاه علوم پزشکی در یک شهرستان را یک شخاصه مهم عنوان کرد و گفت: وجود 210 عضو هیأت علمی در یک شهرستان و 5 دانشکده، 9 مرکز تحقیقات و یک پژوهشکده و 700 نفر ظرفیت خوابگاه که با کمک مردم شهرستان ایجاد شده باارزش است و از نظر درمانی 484 تخت فعال و 141 خانه بهداشت نکته مثبتی است که نسبت به جمعیت از متوسط هم بالاتر است. اما می‌تواند خیلی بهتر از این وضعیت داشته باشد.

وی با ذکر این مطلب که جمعیت رفسنجان رو به کاهش است که واقعا فاجعه است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به مسأله جوانی جمعیت تأکید داشتند که رئیس دانشگاه و تمام مراکز بهداشتی باید مبلغ بحث جمعیت باشند.

وزیر بهداشت توجه به بهداشت و ورزش را امری مهم دانست و متذکر شد: باید زمینه فعالیت‌های ورزشی به‌ویژه جوانان در این شهرستان بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =