رئیس‌جمهور: پیشرفت و اقتصاد را معطل اخم و لبخند دیگران نمی‌کنیم

رئیس جمهور گفت: تیم اقتصادی دولت کار می‌کند و جمهوری اسلامی در هیچ جا میز مذاکره را ترک نکرده است اما پیشرفت و اقتصاد را معطل نمی‌کنیم که یک نفر لبخند بزند یا اخم کند و این اخم‌ و لبخند برای ما مهم نیست و پیشرفت و توسعه کشور را با قدرت ادامه می‌دهیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله رئیسی عصر امروز در نشست با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان با اشاره به آیات الهی اظهار داشت: امروز مهمترین معروف در جامعه ما عدالت است، باید عدالت بر همه توسعه یافتگی‌های ما سایه بیفکند و با عدالت جامعه را پیش برد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه برای پیشبرد جامعه در سایه عدالت باید تلاش کنیم، افزود: جوامع زیادی پیشرفته هستند اما توسعه یافته‌ترین جوامع در حوزه اقتصاد هستند در حالی که تمام نیاز انسان اقتصاد نیست و آنها در اخلاق کمیت‌شان لنگ است.

وی با بیان اینکه انسان به شرایط مادی نیاز دارد به اخلاق و معنویات هم نیاز دارد، عنوان کرد: زشت‌ترین و بدترین صفت به عنوان اخلاق در جوامع غربی بیان می‌شود. 

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه معتقدیم جامعه باید در پرتوی عدالت پیشرفت کند و رهبری هم فرمودند و در بیانیه گام دوم انقلاب هم مهمترین مسئله عدالت است، گفت: محور کار در دولت هم عدالت است و مستند را آمایش سرزمینی قرار داده‌ایم که کجا پیشرفت کرده و کجا دچار محرومیت تاریخی شده است.

وی با تأکید بر اینکه همه شهدا برای عدالت گام برداشتند و مسئله عدالت موضوع مهمی است، تصریح کرد: قانون عادلانه، مجریان عادلانه و داوری‌های عادلانه این امر با کمک مردم انجام‌ می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه وصل مردمی بودن را برای دولت وصل مهمی می‌دانیم و نقش مردم تعیین کننده بوده و خواهد بود، عنوان داشت: برای تحول و توجه به عدالت و امور بر اساس عدالت به نیروهای تحول‌گرا نیاز داریم لذا تاکید بر استفاده از نیروهای تحول‌گرا، انقلابی و حزب اللهی که تحول را قبول دارند و خود در این رابطه مسولیت‌پذیری داشته باشند و خطر کنند، داریم.

آیت‌الله رئیسی افزود: نیروی بومی اولویت دارد و به استانداران گفته‌ام استفاده از نیروهای بومی تحصیلکرده آماده در کارها اولویت دارد زیرا احساس مسئولیت بیشتری دارند.

وی با اشاره به سخن رهبری که فرمودند، نمایندگان در انتخاب مدیران دخالت نکنند، ادامه داد: به مدیران گفته‌ام مشورت بگیرید با هر فردی خواستید اما خودتان تصمیم بگیرید و دخالت یا تاثیرپذیری از دیگران قابل قبول نیست.

رئیس جمهور در خصوص وضعیت اتباع اطهار کرد: برای همه اتباع بیگانه در کشور شناسه درست شود، شناسه‌ای توسط وزارت کشور که اطلاعات شخصی و اطلاعات مربوط به جابه‌جایی‌ها را رصد کند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه تشکیل سازمان مهاجران را دنبال می‌کنیم و به زودی به تصویب می‌رسد، گفت: اتباع خارجی در کشور و استان کرمان و یزد زیاد هستند اینها مهمانان جمهوری اسلامی هستند اما باید شناسه داشته باشند.

وی از ظرفیت مهم استان کرمان در کشاورزی و رونق کشاورزی سخن گفت و افزود: باید مسائل مربوط به کشاورزی برطرف شود تا کشاورزی برای روستاییان صرف داشته باشد.

رئیس جمهور به سفر به یک منطقه دورافتاده در جنوب کرمان در شهرستان عنبرآباد اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلات کشاورزی برای مردم رنج‌آور بود و ما این مسئله را در اولویت قرار داده‌ایم، اگر کشاورزی را به سمت کشت کالاهای اساسی ببریم می‌توانیم امنیت غذایی کشور را تامین کنیم.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به خسارت سیل طی سال‌های متمادی تصریح کرد: باید سیل‌بندها و سدها و زیرساخت‌های لازم ایجاد شود تا مردم در زمان بارش باران، دغدغه نداشته باشند.

رئیس جمهور ادامه داد: باید عقب ماندگی‌ها را دنبال کنیم و همه بدنه دولت باید اینگونه عمل کنند، رهبری فرمانده‌ هستند و فرمان می‌دهند و بنده و سایر دوستان باید عمل کننده باشیم.

وی بیان داشت: حاج قاسم این طور نبود راه همواری داشنه باشد اما تصمیم گرفته بود راه را هموار کند و امنیت را نه تنها در ایران بلکه در منطقه ایجاد کند اما او با مشکلات زیادی مواجه بود و امروز خدا او را نام‌آور کرده است.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: بارها او را دعوت کردیم بیاید در مجلس خبرگان رهبری سخنرانی کند اما قبول نکرد و خداوند نام او را بلند و در دل‌ها ماندگار کرد.

وی تصریح کرد: گردشگردی کرمان بسیار مهم است و گردشگری مقاومت به آن اضافه شده است و استانی تمدنی است و گردشگری مقاومت بر گردشگری استان قالب شده است، از کشورهای دیگر هم به مزار حاج قاسم می‌آیند و وزارت گردشگری باید طرح گردشگری مقاومت را تدوین کند و با کمک دوستان حاج‌قاسم و سپاه این طرح را اجرایی کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کرمان بهشت معادن است، تاکید کرد: معادن باید به دست افراد کاربلد انقلابی و دلسوز باشد که خام‌فروشی نکنند تا بخشی از درآمدها برای مسوولیت‌های اجتماعی هزینه شود. معادن باید ضمن فعال شدن و بهره‌برداری همچنین مسوولیت اجتماعی نسبت به توسه فرهنگی و اجتماعی برای رفع محرومیت از استان را انجام‌ دهند.

آیت‌الله رئیسی با طرح موضوع گروه‌های جهادی و حرکت‌های جهادی گفت: جهاد سازندگی در جهاد کشاورزی ادغام شد و احیای جهاد سازندگی را در ابتدای دولت مطرح کردیم اما دیدیم هرچند جهاد سازندگی‌ ادغام شده است اما حرکت‌های جهادی اقدام نشده و گروه‌های جهادی فراوانی داریم.

وی در همین ارتباط اظهار داشت: شورای عالی جهاد سازندگی تشکیل شد تا هدایت حمایت و نظارت بر گروه‌های جهادی را انجام دهد این گروه‌های خودجوش و آتش به اختیار کارهای بسیاری را در استان‌ها انجام می‌دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اجرای قانون جمعیت و تسهیل ازدواج جوانان مورد تاکید است، افزود: ایجاد مرکز ترک اعتیاد بانوان در کرمان امری ضروری است و زنان معتاد نباید در گوشه خیابان به هیچ عنوان دیده شوند و راه‌اندازی این مرکز اولویت است.

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: شورای فقهی در بانک‌ها را تشکیل دادیم و اصلاح نظام‌ بانکی را دنبال می‌کنیم و هر چند کارهایی انجام شده اما کافی نبوده است.

رئیس جمهور بیان کرد: شرایط تهدید و تحریم را از جانب دشمنان داریم و اعلام و اقدام کردیم که پیشرفت کشور و مشکلات اقتصادی را به تحریم‌ها گره نمی‌زنیم.

وی اظهار کرد: تیم اقتصادی دولت کار می‌کند و جمهوری اسلامی در هیچ جا میز مذاکره را ترک نکرده است اما پیشرفت و اقتصاد را معطل نمی‌کنیم که یک نفر لبخند بزند یا اخم کند و این اخم‌ و لبخند برای ما مهم نیست و پیشرفت و توسعه کشور را با قدرت ادامه می‌دهیم.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه در صادرات و واردات سرمایه‌گذاری اقتصادی را انجام می‌دهیم، اظهار کرد: اصلاح ساختارهای اقتصادی اگر در سال‌های قبل انجام می‌شد، بهتر بود اما این کار را نکردند و ما این امور را دنبال می‌کنیم و بر خلاف خواست دشمنان اما به لطف خدا و کمک مردم مسائل کشور با قدرت پیش می‌رود.

رئیس جمهور تصریح کرد: با علم و اطلاع می‌گویم که آینده برای کشورمان بسیار درخشان است، هرچند اراده کرده‌اند مردم ما ناامید شوند و ما پیشرفت نکنیم اما با رهنمودهای رهبری امور را پیش می‌بریم.

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: ترک امر به معروف و نهی از منکر جامعه را مرده می‌کند و ما نباید کاستی‌ها و کژی‌ها را قبول کنیم و باید نسبت به آن حساس باشیم بنابراین مشکلات را باید در موقع خودش بیان کنیم و بیان انتقادات و پیشنهادات نشان می‌دهد جامعه ما زنده و پویاست.

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه تحریم‌ها و دغدغه‌ها ما می‌توانیم و کارهای بزرگ و ماندگاری داشته باشیم که از فرهیختگان ما بر می‌آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =