اعزام ۱۵۰۰ موکب سیار دانشجویی برای خدمت‌رسانی در اربعین حسینی ۱۴۰۱

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی از اعزام ۱۵۰۰ موکب دانشجویی در قالب اجرای پویش خدمت رسانی در مدار حبیب خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رضا غلامزاده معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به حضور دانشجویان جهادگر در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: حضور و فعالیت جهادگران در بستر اربعین علاوه بر ارائه خدمات به زائرین، فرصتی برای ترویج و گسترش گفتمان جهادی بین سایر ملت‌ها است. لذا با محوریت این مفهوم، پویش «در مدار حبیب» جهت اجرا توسط عموم دانشجویان و جهادگران طراحی شده است.

وی ادامه داد: در این پویش دقت شده است تا با در نظر داشتن توانمندی‌ها و انگیزه جهادگران، از طریق کوچک کردن واحدهای فعالیت زمینه جهت اجرا توسط عموم جهادگران و پیوستن مردم و همچنین جریان سازی فرهنگ خدمت‌رسانی در بستر اربعین فراهم شود.

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به تجارب خدمت رسانی جهادگران در ایام اربعین گفت: در سال‌های اخیر نقش آفرینی دانشجویان در حوزه اربعین اشکال مختلفی مانند برپایی موکب و ارائه خدمات اسکان به زائرین تا ارائه خدمات پزشکی داشته است. با وجود علاقه عموم دانشجویان به مشارکت در این حوزه، به دلیل محدودیت های موجود، امکان حضور و فعالیت تعداد زیادی از آنها در این فعالیت‌ها وجود نداشت، در نتیجه دانشجویان از نیروهایی که می توانستند تجربه خدمت‌رسانی در بستر اربعین را داشته باشند، به افراد خدمت گیرنده تبدیل می‌شدند.

وی در تشریح پویش «در مدار حبیب» عنوان کرد: در این پویش محدودیت مواکب و نیروهای مورد نیاز ایشان برای نقش آفرینی دانشجویان وجود ندارد و به تعداد دانشجویان شرکت کننده در زیارت اربعین و مشارکت کنندگان در این طرح می تواند گسترش یابد. در این طرح هر یک از دانشجویان علاوه بر وسایل شخصی خود، با همراه داشتن یک بسته شامل ابزارها و تجهیزات مورد نیاز به ارائه خدمت و رفع نیازها و مشکلات سایر زائرین کمک می‌کند. هر یک از مشارکت کنندگان در این طرح علاوه بر خدمت‌رسانی زائران و خادمان، نسبت به اشاعه گفتمان جهادی از طریق توزیع اقلام فرهنگی و گفتگو با افراد اقدام خواهند کرد.

غلامزاده در پایان خاطرنشان کرد: از اهداف این پویش می‌توان به ترویج و فراگیر شدن نهضت خدمت رسانی در اربعین در پرتوی محبت اهل بیت علیهم السلام، ارائه خدمت¬ اجتماعی مادی و معنوی به زائرین اربعین و فرهنگ سازی عمومی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی در رفع مشکلات و خدمت رسانی به زائرین اربعین اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =