تطبیق 2 واحد از دروس معارف دانشگاه برای شرکت کنندگان طرح حامیم

مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان بوشهر گفت: برای سر فصل‌های دوره، سه نوع آموزش رسمی، آموزش درس اندیشه اسلامی و همچنین دروس تاریخ اسلام در حال پیگیری و برنامه ریزی است که دانشجویان با شرکت در این کلاس‌ها، می‌توانند ۲ واحد از دروس معارف خود را تطبیق واحد دهند.

حجت الاسلام سید عبدالجلیل حسینی مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان بوشهر، در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به توانمندسازی دانشجویان اظهار کرد: طرح حامیم در راستای توانمندسازی فعالان فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و دانشجویی به صورت متمرکز و کشوری با محوریت دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته و عدم ارتباط گیری فعال و پویای دانشگاه و دانشجویان، کم رنگ بوده است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان بوشهر با اشاره به مطالبات رهبری در خصوص ایفای نقش جوانان و بالاخص دانشجویان در گام دوم انقلاب افزود: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در سالیان گذشته، پیگیری تشکیل و به کارگیری حلقه‌های میانی به عنوان پیشران حرکت پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف است که مصداق این حلقه‌ها، جنبش دانشجویی است.

حسینی با اشاره به فلسفه نام گزاری طرح حامیم اضافه کرد: جامعه هدف این طرح دانشجویان و مطالبه گران دانشجویی و دانشگاهی هستند که مصادیق حلقه‌های میانی می‌باشند؛ به همین جهت نام این طرح از همین کلید واژه الهام گرفته شده است. جنبش دانشجویی و فعالان دانشجویی و فرهنگی با برنامه ریزی صحیح جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشجویان در راستای طرح حامیم، فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند.

دبیر اجرایی طرح حامیم در استان بوشهر عنوان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته در سطح استان، بنا بر این شد تا حدود ۲۵۰ دانشجوی فعال فرهنگی و اجتماعی که از نسل جدید دانشجویان دغدغه مند و با انگیزه باشند شناسایی شوند تا بتوانیم با آموزش این نفرات، در عرصه‌های مختلف آن‌ها را توانمند کنیم.

او تصریح کرد: شناسایی این ۲۵۰ فعال فرهنگی دانشگاه‌ها و جامعه هدف با همکاری تشکل‌های دانشجویی، مخصوصاً بسیج دانشجویی، صورت می‌گیرد و سهمیه مشخصی برای هر دانشگاه، به اقتضای شرایط و ظرفیت‌های همان دانشگاه، در نظر گرفته می‌شود.

معاون دفاتر نهاد رهبری استان بوشهر به ارائه راهکارهایی برای برگزاری این طرح اشاره کرد و گفت: با توجه به تصمیم شورای استانی طرح، قرار است تا در هفته اول شهریور ماه دوره حامیم را به صورت متمرکز در فضایی خارج از استان برگزار کنیم.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان بوشهر درخصوص سرفصل‌های آموزشی دوره حامیم اظهار کرد: برای سر فصل‌های دوره، سه نوع آموزش در نظر گرفته شده است که شامل آموزش های رسمی، آموزش درس اندیشه اسلامی با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن و همچنین دروس تاریخ اسلام با محوریت کتاب همرزمان حسین در انقلاب اسلامی و کتاب خط امام در حال پیگیری و برنامه ریزی است که دانشجویان با شرکت در این کلاس‌ها، می‌توانند ۲ واحد از دروس معارف خود را تطبیق واحد دهند.

حسینی خاطر نشان کرد: یکی از موارد مهم آموزشی طرح حامیم، آموزش‌های مکمل ما است که در حوزه‌های مختلفی همچون مبحث جهاد تبیین و حوزه‌ی مقایسه حکمرانی میان حکومت امام علی(ع) و نظام مقدس جمهوری اسلامی اجرا می‌شود و امیدواریم تا با برگزاری نشست‌های مرتبط، در توانمند سازی دانشجویان موثر باشیم.

معاون دفاتر نهاد رهبری استان بوشهر اضافه کرد: تمامی برنامه‌هایی که در طرح حامیم برای دانشجویان در نظر داریم در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که به نوعی دانشجویان امید آفرینی کنند و فضای جوان و دانشجویی با توجه به اینکه مورد حمله تبلیغاتی قرار گرفته است را آگاه سازی کنیم.

حجت الاسلام حسینی در پایان گفت: هدف اصلی ما در این طرح آشنایی دانشجویان با دستاوردهای علمی، فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی در طی چهل سال گذشته است که امیدواریم بتوانیم به درستی این اهداف را به دانشجویان نشان داده و برای آن‌ها تبیین کنیم تا در ادامه ادامه دهنده این مسیر و روشنگر فردای ایران اسلامی باشند.

خبرنگار : فاطمه مرادی

پایان پیام/

کد خبر: 1150461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =