ثبت طولانی‌ترین روند صعودی برای طلای جهانی

قیمت طلا روز جمعه با افزایش بسته شد و به فلز زرد کمک کرد تا چهارمین هفته متوالی را افزایش دهد و به افزایشی که اواخر ماه گذشته پس از اعلام آخرین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آغاز شد، افزود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۸۰۴ دلار رسید و بیش از یک درصد افزایش هفتگی را در پیش گرفت. قیمت طلای آمریکا نیز به ۱۸۰۵ دلار رسید.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلای جهانی سرازیر شد

بارت ملک، رئیس استراتژی کالا در TD Securities گفت: در حال حاضر بازار طلا با پوشش کوتاه‌مدت مواجه است و بازدهی پایین‌تر از آن حمایت می‌شود.

بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده پس از یک هفته بی‌ثبات کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران ارزیابی کردند که آیا کاهش آشکار رشد تورم می‌تواند سرعت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش دهد یا خیر.

ملک افزود: رشد طلا، پس از اعداد پایین تر شاخص قیمت مصرف‌کننده، در مسیر خود متوقف شد زیرا بازار معتقد است تورم همچنان مشکل‌ساز خواهد بود. سخنرانان فدرال رزرو همچنین پیشنهاد کرده‌اند که آنها نمی‌توانند از مبارزه با تورم صرف نظر کنند.

دلار ضعیف‌تر می‌تواند جذابیت طلا را تقویت کند زیرا هزینه‌های خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند را کاهش می‌دهد.

احساسات مصرف‌کننده در ایالات‌متحده در اوایل آگوست به بالاترین حد در سه ماه گذشته افزایش یافت زیرا انتظارات قوی‌تر در مورد اقتصاد و امور مالی شخصی وجود داشت. انتظارات تورمی متفاوت بود، به طوری که مصرف‌کنندگان دیدگاه‌های بلندمدت خود را برای قیمت‌ها اندکی افزایش دادند و در عین حال چشم انداز سال آینده خود را کاهش دادند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره حدود ۲ درصد افزایش یافت و به ۲۰.۷۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۵۸.۵۷ دلار رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۸ درصد کاهش به ۲۲۳۵.۰۹ دلار رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =