پنجمین زورخانه دانش آموزی در تهران افتتاح می‌شود/ استقبال بی نظیر دانش آموزان از ورزش در فصل تابستان

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از افتتاح پنجمین زورخانه تهران خبر داد و افزود: در ایام تابستان مدارس تخصصی و آکامی‌های ورزشی فعال و ثبت نام‌ها انجام شده و دوره‌های ورزشی با استقبال مناسب همراه بوده است. برای مثال در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و یزد شاهد استقبال بی‌نظیر دانش آموزان از رشته‌های مختلف ورزشی هستیم.

جمشید همتی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از برگزاری مسابقات فوتسال دانش آموزان تا پایان هفته ۲۶ تا ۳۰ مرداد سالجاری به میزبانی زنجان خبر داد و افزود: مسابقات کاراته دختران دانش آموز به میزبانی زنجان هم برگزار می‌شود.

پنجمین زورخانه تهران افتتاح می‌شود

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: زورخانه دانش آموزشی در استان فارس ۱۵ شهریور برگزار می‌شود. در ضمن افتتاح پنجمین زورخانه دانش آموزی در تهران هم در اولویت اقدامات است. این در حالی است که در سال گذشته برای اولین بار در کشور زورخانه‌های دانش آموزی آغاز بکار کرد. با این تفاسیر زورخانه‌های دانش آموزی در استان های مشهد، یزد و همدان راه‌اندازی شد و این زورخانه‌ها ظرفیت مناسب داشته و بر اساس تعامل با فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی ایجاد شده است.

استقبال دانش آموزان از رشته‌های ورزشی در کدام استان‌ها بیشتر است؟

وی درباره استقبال دانش آموزان از رشته‌های متعدد ورزشی در تعطیلات تابستان ادامه داد: در این ایام مدارس تخصصی و آکامی‌های ورزشی فعال و ثبت نام‌ها انجام شده و دوره‌های ورزشی با استقبال مناسب همراه است. برای مثال در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و یزد شاهد استقبال بی‌نظیر دانش آموزان از رشته‌های مختلف ورزشی هستیم.

دانش آموزان از ظرفیت‌های فرهنگی و ورزشی واحدهای دانشگاهی بهره‌مند می‌شوند

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در سالجاری از طریق هماهنگی با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دانش آموزان مدارس سما در ایام تابستان برنامه‌های فرهنگی و ورزشی تدارک دیده شده تا بتوانند از امکانات ورزشی واحدهای دانشگاهی استفاده کنند.

وی درباره رشته‌های ورزشی مورد استقبال دانش آموزان تاکید کرد: اغلب رشته‌های ورزشی همچون رشته‌های شنا، کاراته، بستکبال، فوتسال، والیبال، هندبال مورد توجه پسران قرار گرفته است و برای دختران والبیال، کاراته و بستکبال افزایش مشارکت‌ها را شاهد هستیم.  در پی شناسایی رشته‌های ورزشی جدید هستیم تا بتوان استعدادها را شناسایی کرد.

همتی اظهار کرد: از دانش آموزان در واحدهای دانشگاهی دارای استخر در گروه‌های ۳۰ نفره ثبت نام شد که نیمی از این افراد به استخر و نیمی دیگر از امکانات سالن‌های ورزشی استفاده می‌کنند. برای اولین بار از طریق نامه نگاری‌های انجام شده امکان استفاده از امکانات ورزشی  در واحدهای ورزشی ایجاد شده که  امکان راه اندازی اردوهای نیم روزی ورزشی دانش آموزان هم وجود دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی  با بیان اینکه برای کارکنان مدارس سما هم در سفیدان استان فارس مسابقات فوتسال برگزار می‌شود، افزود: البته از دیگر اقدامات برگزاری کارگاه تخصصی حقوق ورزشی در چالوس برای مربیان ورزش از ۶ تا ۸ شهریور است. همچنین گردهمایی سراسری مسئولان تربیت بدنی سما سراسر کشور در شهریور سالجاری به میزبانی چالوس برگزار می‌شود. نشست تخصصی استعدادیابی با حضور روسای فدراسیون‌ها در زمینه استعدادیابی ورزشی در شهر تهران با حضور روسای فدارسیون‌ها از دیگر اقدامات تابستانی در مدارس سما است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150546

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =