کنکور و آزمون| امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون کنکور/ سری دوم اصلاحات دفترچه منتشر شد

ثبت‌نام داوطلبان رشته‌هایی که پذیرش آنها در آزمون سراسری مهرماه سال ۱۴۰۱ صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌گیرد، امروز یکشنبه ۲۳ مردادماه به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت‌نام داوطلبان رشته‌هایی که پذیرش آنها در آزمون سراسری مهرماه سال ۱۴۰۱ صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌گیرد، از سه­‌شنبه ۱۸ مرداد  آغاز شد و امروز یکشنبه ۲۳ مردادماه پایان می‌پذیرد.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کدرشته محل های مربوط به پذیرش در رشته‌های بدون آزمون همزمان با شروع ثبت نام در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۵۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

بر اساس اعلام سارمان سنجش آموزش کشور، متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت نام کرده و غایب جلسه آزمون بوده‌اند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است، ندارند.

این متقاضیان می توانند با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ و مراجعه به لینک مربوط به انتخاب رشته آزمون مذکور، نسبت به انتخاب حداکثر تعداد ۱۵۰ کدرشته محل از رشته های پذیرش باسوابق تحصیلی در هر گروه آزمایشی که تمایل دارند، اقدام و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

چنانچه متقاضی در مرحله انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته کند و مجدداً در پذیرش رشته های صرفاً با سوابق تحصیلی(بدون آزمون) هم ثبت نام و انتخاب رشته کند، فرم ثبت نام و انتخاب رشته مرحله بدون آزمون وی باطل خواهد شد.

سری دوم اصلاحات دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ منتشر شد

رشته‌های جدید و اصلاحات سری دوم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ اعلام شد. 

به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ که تاکنون نسبت به انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده که داوطلبان بتوانند تا پایان روز دوشنبه ۲۴ مرداد، انتخاب رشته کنند. به همین منظور داوطلبان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ و مندرجات اطلاعیه‌های اصلاحیه دفترچه به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی در کنکور ۱۴۰۱ اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا پایان دوشنبه ۲۴ مرداد نسبت به مشاهده و ویرایش کدرشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

با توجه به فشردگی زمانی در سایر فرآیندهای کنکور سراسری ۱۴۰۱ مهلت اعلام شده به هیچ وجه قابل تمدید مجدد نیست و ضرورت دارد داوطلبان در زمان تعیین شده نسبت به انتخاب رشته و یا ویرایش رشته‌های انتخابی خود اقدام کنند.

فایل اصلاحات و جداول رشته محلهای جدید (سری دوم ) دفترچه های راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

زمان برگزاری 11 دوره آزمون تولیمو مشخص شد

زمان برگزاری 11 دوره (دوره های ۱۹۰ تا ۲۰۱)  آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو مشخص شد

آندسته از افرادی که متقاضی شرکت در آزمون هستند، می توانند در زمان مقرر که از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش اعلام می شود، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

جدول زمانبندی برگزاری آزمون تولیمو

ماه شماره دوره روزهای سه شنبه
مهر ۱۹۰ ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱
۱۹۱ ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱
آبان ۱۹۲ ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱
۱۹۳ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱
آذر ۱۹۴ ۸ آذر ماه ۱۴۰۱
۱۹۵ ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۱
دی ۱۹۶ ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱
۱۹۷ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۱
بهمن ۱۹۸ ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱
۱۹۹ ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱
اسفند ۲۰۰ ۲ اسفندماه ۱۴۰۱
۲۰۱ ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱

داوطلبان لازم است منحصرا ً به مرکزی که در زمان ثبت نام آن را انتخاب کرده اند، مراجعه کنند و در سایر مراکز از آنها آزمون به عمل نخواهد آمد. (اسامی مراکز در سامانه ثبت نام اعلام شده است)

داوطلبان برای شرکت در جلسه آزمون باید ساعت: ۷:۳۰ صبح روز آزمون، به مرکز برگزاری که در زمان ثبت نام انتخاب کرده اند مراجعه کنند. شروع فرآیند آزمون در ساعت ۸:۰۰ صبح روز برگزاری خواهد بود و داوطلبان باید نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون در محل حوزه امتحانی مربوطه حضور داشته باشند. عدم حضور به موقع تا فرآیند آزمون و تأخیر بیش از ۱۵ دقیقه منجر به لغو آزمون داوطلب خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =