شرکت های تولیدی قادر به ادامه تولید شیر خشک نیستند

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با انتقاد از تاخیر سازمان غذا و دارو در ابلاغ قیمت جدید این کالا، گفت: شرکت های تولیدی قادر به ادامه تولید نیستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  هانی تحویل زاده با اشاره به دشواری‌ها و مشکلات ایجاد شده در زمینه تأمین مواد اولیه برای تولیدکنندگان این صنعت، گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزد و در نهایت افزایش هزینه تمام شده تولید، تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد پیگیر موضوع اصلاح قیمت شیر خشک های رگولار بوده و هستند.

بیشتر بخوانید:

زمان حل مشکل شیرخشک رژیمی نوزادان مشخص شد

وی با اشاره به اینکه قیمت فعلی شیرهای رگولار با توجه به فرمولاسیون شرکت‌های مختلف، در محدوده ۴۶ تا ۶۰ هزار تومان قرار دارند، افزود: درخواست شرکت‌های تولیدی این بوده که با توجه به افزایش هزینه تولید، قیمت محصول نیز به طور متوسط حدود ۵۰ درصد افزایش یابد.

تحویل زاده با بیان اینکه حاشیه سود بسیاری از این محصولات برای برخی از شرکت‌های تولیدی در حال حاضر صفر است، گفت: برای برخی شرکت‌ها حاشیه سود حتی منفی است و برای برخی دیگر نیز بین ۲ تا حداکثر ۵ درصد است.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه در صورت عدم اصلاح قیمت، تولید شیرخشک نوزاد در کشور با مشکل جدی مواجه می‌شود، اضافه کرد: به منظور رفع این معضل و استمرار تولید داخلی، مکاتبات بسیار گسترده‌ای با مسئولین وزارت بهداشت از جمله رئیس سازمان غذا و دارو و مدیران کل مربوطه به عمل آمده که متأسفانه این مکاتبات به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: به دلیل عدم رسیدگی به مکاتبات مذکور، انجمن نامه‌های مجزایی را برای رؤسای جمهور و مجلس شورای اسلامی ارسال کرد که پس از پیگیری‌های بی وقفه، دو هفته قبل کمیسیون قیمت گذاری دارو برگزار شد و قیمت فرآورده‌های رگولار به تصویب رسید.

تحویل زاده تصریح کرد: با اینحال، سازمان غذا و دارو تاکنون اقدام به اعلام و ابلاغ قیمت‌های جدید نکرده و از انجام این کار خودداری می‌کند که نمی‌دانیم دلیل آن چیست؟

وی با بیان اینکه این اقدام، موجبات بروز بحران در تأمین شیر خشک رگولار را فراهم آورده و به کمبود آن در آینده نزدیک دامن می‌زند، گفت: به عنوان نمونه می‌توان به کمبود اخیر در شیرهای رژیمی که ناشی از عدم قیمت گذاری صحیح و اعلام دیر هنگام قیمت این فرآورده بود، اشاره کرد.

تحویل زاده با تاکید بر اینکه ادامه تولید شیر خشک رگولار با قیمت فعلی ممکن نیست، اضافه کرد: شرکت‌های تولید کننده قادر به ادامه تولید نیستند و در صورت تداوم روند فعلی، فعالیت خود را متوقف خواهند کرد.

تحویل زاده از مسئولان سازمان غذا و دارو خواست بدون فوت وقت نسبت به ابلاغ قیمتهای جدید اقدام کنند تا کشور در تأمین شیرخشک نوزاد دچار مشکل نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =