روایت هزینه‌های انتخاب رشته؛ از نازی آباد تا سعادت آباد/ نرخ مشاوره بچه‌های بالا چند؟

هزینه انتخاب رشته‌ یک هشتم می‌شود، اگر از سعادت‌آباد سوار تاکسی شده و در امامزاده حسن یا نازی آباد پیاده شوید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هزینه انتخاب رشته‌ یک هشتم می‌شود، اگر از سعادت‌آباد سوار تاکسی شده و در امامزاده حسن یا نازی آباد  پیاده شوید. فضای مجازی این روزها از تبلیغات انتخاب رشته پر شده است؛ تبلیغاتی که از سوی موسسات کنکوری و مراکز مشاوره آغاز می‌شود و تا دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر ادامه پیدا می‌کند. هدف‌شان هم جلب نظر داوطلبان با وعده استعدادیابی و قبولی تضمینی در کنکور است. همگی هم ادعا می‌کنند سال‌ها تجربه انتخاب رشته دارند و بهترین‌ انتخاب‌ها را برای داوطلبان سال‌های گذشته داشته‌اند. 

از طرف دیگر، داوطلبان درمانده فرمی ۱۵۰ گزینه‌ای را روبروی خود می‌بینند، در حالی که نه می‌دانند با رتبه‌شان چه رشته‌هایی می‌توانند قبول شوند و نه کدام شهر و کدام دانشگاه. نتیجه این استیصال دانش‌آموزان، راه‌افتادن کاسبی از سوی این عده‌ برای کسب سود است. جالب است که این افراد سودشان را با جیب داوطلبان تنظیم کرده‌اند و در این بین شاهد اختلاف فاحشی بین هزینه‌های انتخاب رشته  در مناطق شمالی و جنوبی تهران هستیم.

بررسی‌های ایسکانیوز نشان دهنده اختلاف بیش از ۲ میلیون تومانی هزینه‌های انتخاب رشته از جنوب تا شمال پایتخت است؛ به طوری که یک مرکز انتخاب رشته در محله سعادت‌آباد برای انتخاب رشته حضوری ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان دریافت می‌کند؛ اما دو جلسه مشاوره حضوری و انتخاب رشته در محله امامزاده حسن ۳۰۰ هزار تومان است.

روایت هزینه‌های انتخاب رشته؛ از نازی آباد تا سعادت آباد/ نرخ مشاوره بچه‌های بالا چند؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1150614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =