دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران در ۷ رشته بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از استقبال دانشجویان در رشته‌های دندانپزشکی و داروسازی خبر داد و افزود: تاکنون در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ۷ رشته تحصیلی بدون آزمون ایجاد شده که رشته شیمی بیشترین متقاضی را دارد.

محمد ناصحی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت  و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کم و کیف انتخاب رشته دانشجویان گفت: پذیرش دانشجو در برخی رشته‌های بدون آزمون برای متقاضیان لحاظ شده و شرکت کنندگان می‌توانند بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی مسئولان امر در واحدهای مدنظر به تحصیل در رشته مورد علاقه خود بپردازند.

استقبال از رشته شیمی در بین متقاضیان تحصیل بدون آزمون

وی افزود: تاکنون در دانشگاه آزاد اسلامی تهران ۷ رشته تحصیلی بدون آزمون با عناوین مددکاری اجتماعی، مدیریت کسب و کار، شیمی کاربردی، شیمی محض، زیست شناسی گیاهی، زیست شناسی جانوری و علوم مهندسی صنایع غذایی در مقطع کارشناسی پیوسته ایجاد شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با بیان اینکه در سه سال اخیر شاهد پذیرش دانشجو بدون آزمون در برخی از رشته‌ها هستیم، توضیح داد: پذیرش دانشجو از سوی وزارت بهداشت و درمان در هیچ رشته پزشکی بدون آزمون مورد تایید نیست، بلکه همچنان برای رشته‌های پزشکی برگزاری آزمون در اولویت است. رشته‌های بدون آزمون جزو زیر گروه پزشکی در مقطع کارشناسی نیستند و در بین رشته‌های ارائه شده شیمی بیشترین متقاضی را داشته است.

ناصحی تاکید کرد: متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه بدون آزمون باید مدرک خود را قبل از سال ۱۴۰۱ از مدرسه اخذ کرده و تمامی دروس را گذرانده باشند. برای این افراد تحصیلی در رشته‌های خاصی شرط نیست، بلکه برای آنها پیش نیاز ارائه می‌شود.درضمن برای متقاضیان ثبت نام بدون آزمون هم شرایط عمومی و اختصاصی قرار دارد. برای مثال متقاضیان کارشناسی پیوسته باید مدرک پیش دانشگاهی اخذ کرده تا بتوانند در رشته‌های بدون آزمون شرکت کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی علوم دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران درباره پذیرش دانشجویان با آزمون در سالجاری گفت: در سالجاری برای دانشجویان با آزمون رشته پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی و انتخاب واحد با متقاضیان سراسری همزمان انجام شده و نتایج هم از سوی مرکز سنجش و پذیرش وزارت علوم و تحقیقات اعلام می‌شود. در رشته‌های پرستاری، پیراپزشکی و بهداشت در مقطع کاردانی در دانشگاه آزاد اسلامی به بررسی پرداخته و بر اساس تراز نمره و رتبه‌های دانشگاه اسامی اعلام می‌شود.

وی درباره افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های پرستاری، پزشکی و ... افزود: در دانشگاه‌ها ظرفیت‌ها افزایش می‌یابد، اما هنوز میزان آن مشخص نیست.

استقبال دانشجویان از رشته‌های دندانپزشکی و داروسازی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با بیان اینکه شاهد استقبال دانشجویان از رشته‌های دندانپزشکی و داروسازی بیش از دیگر رشته‌ها هستیم، تاکید کرد: منتظر اعلام میزان ظرفیت از سوی معاونت علوم پزشکی هستیم اما هنوز اعلام نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150640

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =