جزئیات انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی/ انتخاب رشته پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و دام‌پزشکی صرفا از طریق سامانه سازمان سنجش قابل انجام است

رئیس مرکز سنجش دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تشریح جزئیات انتخاب رشته در این دانشگاه گفت: انتخاب رشته ۴ رشته پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و دام‌پزشکی به صورت مشترک با سازمان سنجش و پذیرش کشور و صرفا از طریق سامانه این سازمان قابل انجام است. مشکلی از این بابت وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، معصومه طباطبائی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه زنده صفحه آزاد دانشجو اظهار کرد: پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی به دو صورت با آزمون سراسری و براساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود. ثبت‌نام و انتخاب رشته برای هردو گروه از داوطلبین در دانشگاه آزاد فعلا تا ۲۸ مردادماه ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: اگرچه ممکن است زمان انتخاب رشته برای رشته‌های بدون آزمون تمدید شود، اما به داوطلبین عزیز توصیه می‌کنم که کار خود را به تاخیر نیندازند و حتی اگر حدس می‌زنند که در دانشگاه دولتی قبول می‌شوند، انتخاب رشته دانشگاه آزاد را نیز انجام دهند؛ زیرا علاوه‌ بر آن‌که هزینه زیادی در بر نخواهد داشت، تداخلی با قبولی در دانشگاه‌های دیگر هم ندارد و افراد می‌توانند در صورت قبولی در هر دانشگاهی، با انصراف از دانشگاه آزاد در همان دانشگاه مورد نظر ثبت نام کنند. 

طباطبائی بیان کرد: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی برروی سایت این دانشگاه و همچنین سامانه azmoon.org وجود دارد و داوطلبین به تمامی رشته‌محل‌های باآزمون و همچنین با سوابق تحصیلی بصورت جداگانه دسترسی دارند. 

او در ادامه تصریح کرد: انتخاب رشته ۴ رشته پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و دام‌پزشکی به صورت مشترک با سازمان سنجش و پذیرش کشور و صرفا از طریق سامانه این سازمان قابل انجام است. 

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر این‌که قبولی در آزمون سراسری تنها شرط پذیرش در رشته‌های علوم پزشکی است، گفت: هرسال هنگام انتخاب رشته، تعدادی از افراد سودجو به دروغ و برای اخاذی از داوطلبین گرامی، پیامک پذیرش بدون آزمون در رشته‌های علوم پزشکی به آن‌ها ارسال می‌کنند درحالی که اصلا چنین امکانی وجود ندارد و تنها راه پذیرش در رشته‌های علوم پزشکی قبولی در آزمون سراسری و انتخاب رشته از طریق سازمان سنجش کشور است. 

وی عنوان کرد: انتخاب رشته با آزمون صرفا در همان گروه آزمایشی کنکور سراسری افراد ممکن است و داوطلبین می‌توانند تا ۱۰۰ رشته‌محل را در آن انتخاب کنند ولی افراد داوطلب برای ثبت نام در رشته‌های بدون آزمون می‌توانند در هر پنج گروه آزمایشی تا ۲۰ رشته‌محل انتخاب رشته کنند. 

معصومه طباطبائی یادآور شد: ستاد ملی مبارزه با کرونا تنها برای یک سال مجوز جذب دانشجو در مقطع ارشد به صورت بدون آزمون را صادر کرد که هم‌اکنون این مجوز لغو شده و تنها ثبت‌نام فراگیر و با آزمون مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد. 

وی خبر داد: اعلام نتایج استعدادهای درخشان دکتری و ارشد، باآزمون و فراگیر ارشد به‌صورت همزمان با سازمان سنجش کشور خواهد بودو نهایتا تا نیمه شهریور ماه صورت خواهد گرفت. 

به گفته رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، تحصیل همزمان در دو رشته بجز رشته‌های علوم پزشکی مانند گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه خواهد یافت و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1150673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =