کنکور و آزمون| امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱/ مهلت ثبت نام رشته‌های بدون آزمون تمدید شد

انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ با توجه به مهلت تمدید شده امروز ۲۴ مرداد ماه به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرآیند انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ از دوشنبه ۱۷ مرداد آغاز شد و با توجه به مهلت تمدید شده امروز ۲۴ مرداد ماه به پایان می‌رسد.

زمان ثبت نام و انتخاب رشته محل برای داوطلبانی که در کنکور شرکت نکرده و می‌خواهند رشته‌ها و دوره‌های صرفاً با سوابق تحصیلی را انتخاب کنند از ۱۸ مرداد آغاز شد و تا ۲۳ مرداد ادامه دارد.

کنکور سال ۱۴۰۱ در ۴۱۷ شهر و بخش و شهرستان کشور و ۱۷ حوزه خارجی در ۱۵ کشور دنیا و تعداد ۶۱۵ حوزه امتحانی اصلی و تعداد ۲ هزار و ۹۱۱ حوزه فرعی برگزار شد.

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ هفته آخر شهریورماه اعلام می‌شود و کارنامه تمامی داوطلبان در هفته اول مهرماه منتشر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری ۱۴۰۱ حدود ۵۰۳ هزار نفر است که ۱۶۷ هزار نفر از طریق رشته‌های با آزمون و ۳۳۶ هزار نفر از طریق رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند.

سری سوم اصلاحات دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ منتشر شد

رشته‌های جدید و اصلاحات سری سوم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ اعلام شد. داوطلبان تا ساعت ۲۴ امروز ۲۴ مرداد فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ که تاکنون نسبت به انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده که داوطلبان بتوانند تا پایان روز دوشنبه ۲۴ مرداد، انتخاب رشته کنند.

لذا داوطلبان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ و مندرجات اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی در کنکور ۱۴۰۱ اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا پایان روز دوشنبه ۲۴ مرداد نسبت به مشاهده و ویرایش کدرشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

فایل اصلاحات و جداول رشته محل های جدید (سری سوم) دفترچه های راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

نتایج نهایی نهمین آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

نتیجه نهایی نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی سال ۱۴۰۰ ویژه آموزش و پرورش اعلام شد.

نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور در سال ۱۴۰۰ در رشته های شغلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

پس از اعلام نتایج اولیه و طی مرحله مصاحبه نتیجه نهایی نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی سال ۱۴۰۰ ویژه آموزش و پرورش در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

داوطلبان این آزمون در صورت اعتراض به نتیجه تا ۱۰ روز فرصت دارند که اعتراض خود را به بخش پاسخگویی سازمان سنجش ارسال کنند.

تمدید یک روزه مهلت ثبت نام آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی

فرصت ثبت نام در شصت و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و سی و ششمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی پزشکی برای بار سوم تمدید شد و دستیاران پزشکی تخصصی و فوق تخصصی می توانند در روز سه شنبه ۲۵ مرداد از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۴ همان روز نسبت به ثبت نام یا ویرایش فرم ثبت نام خود اقدام کنند.

شصت و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و سی و ششمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی پزشکی به صورت کاغذی ٩ صبح پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در دانشگاه های علوم پزشکی منتخب در سطح کشور برگزار خواهد شد.

مهلت ثبت نام و انتخاب رشته های بدون آزمون تمدید شد

مهلت ثبت نام و انتخاب رشته در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۱ تمدید شد. داوطلبان متقاضی رشته های بدون آزمون و پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی که تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ برای ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، می‌توانند تا پایان یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

به همین منظور داوطلبان باید در مهلت مقرر با مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اصلاحات اعلام شده به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و انتخاب کدرشته محل‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به ثبت نام و انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می توانند در صورت تمایل یکشنبه ۶ شهریور نسبت به مشاهده و ویرایش کدرشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند. مهلت اعلام شده به هیچ وجه قابل تمدید مجدد نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =