اختصاص تسهیلات به کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد برای شرکت در راهپیمایی اربعین/ ارائه وثیقه از سوی مشمولان نظام وظیفه در راهپیمایی اربعین منتفی شد

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برای متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین تسهیلات به مبلغ ۶ میلیون تومان با اقساط ۱۵ ماهه و سود دو درصد تعلق می‌گیرد، افزود: بر اساس رایزنی‌های انجام شده ارائه وثیقه برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشمولان نظام وظیفه برای شرکت در راهپیمایی اربعین منتفی شد.

احمد صالحی‌آرا، رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کم و کیف اقدامات برای تسهیل حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در راهپیمایی اربعین گفت: ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی پیرو اقدامات از سال‌های قبل برای تسهیلگری اعزام زائران دانشگاهی در مراسم اربعین فعالیت داشته و در سالجاری تمامی تلاش‌ها با هماهنگی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان بکار گرفته شده تا بتوان یک حضور حداکثری از کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شاهد بود.

وی افزود: برای رفاه حال زائران دانشگاه آزاد اسلامی مبلغی به عنوان وام قرض الحسنه در اختیار دانشجویان، اساتید و کارکنان قرار داده شده تا بتوانند از این طریق حضور پررنگ‌تری در این مراسم باشکوه داشته باشند.

صالحی آرا تاکید کرد: برای اخذ این وام از سوی دانشگاه آزاد اسلامی تسریع، جمع آوری اسناد و مدارک انجام شده است. برای مثال کارکنان و اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از طریق سامانه ساجد ثبت نام کرده تا بتوانند از وام و تسهیلات استفاده کنند.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین می‌توانند تسهیلات به مبلغ ۶ میلیون تومان با اقساط ۱۵ ماهه و سود دو درصد اخذ کنند. نحوه اخذ تسهیلات در سامانه آموزشیار برای دانشجویان لحاظ شده و آنها می‌توانند با اعلام درخواست در این سامانه از امکانات موجود بهره‌مند شوند. در صفحه نخست سامانه آموزشیار یک راهنما طراحی شده که  شیوه نامه برای درخواست وام و حضور در راهپیمایی اربعین مشخص شده است.

 صالحی آرا با بیان اینکه هزینه‌ها در راستای برگزاری باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین است، گفت: برای متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین محل تامین تسهیلات از بودجه نذورات و خیرین تامین شده است. در سامانه ساجد یک صفحه تحت عنوان نذورات برای کارکنان و اساتید طراحی شده تا افراد بتوانند نذورات خود را در قالب اقساط دو، سه تا ۵ ماهه پرداخت کنند. در این شرایط معاونت منابع انسانی مبلغ قید شده را از  درخواست کنندگان کاسته و اصل هزینه را در اختیار ستاد اربعین قرار داده تا بتوانند دیگر هزینه‌ها را  تامین کنند.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین برای ثبت نام دو هفته زمان دارند، افزود: بر این اساس از ۲۳ مرداد تا ۹ شهریور زمان مشخص شده تا افراد بتوانند از فرصت تعیین شده برای حضور در راهپیمایی اربعین استفاده کنند.

ارائه وثیقه از سوی مشمولان نظام وظیفه در راهپیمایی اربعین منتفی شد

وی گفت: دانشجویان مشمول نظام وظیفه برای حضور در راهپیمایی اربعین مطابق با هماهنگی اداره کل دانش آموختگان با سازمان نظام وظیفه ارائه وثیقه منتفی شده است. از دیگر اقدامات انجام شده هزینه خروج از کشور همچون پرداخت 50 هزار تومان برای اختصاص مهر به پاستور برای خروج از کشور هم منتفی شده است.  هدف از این اقدامات کاهش پرداختی از سوی شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین است.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1150703

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =