دلیل پنهان افزایش سکته مغزی در کشورهای مختلف

این روزها یکی از رایج ترین دلایل مرگ و میر انسان ها سکته مغزی است. با دانستن دلایل اصلی سکته مغزی می توانید از این اتفاق جلوگیری کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سکته پنجمین علت رایج مرگ و میر در کشور های بزرگی مانند ایران است و از هر ۶ مرگ و میر مبتلا به مشکلات قلبی عروقی در سال ۲۰۱۸ یک نفر از آن ها سکته کرده است. به خاطر همین مطالعات به شدت در مورد سکته افزایش پیدا کرده و در این قسمت قصد داریم دلایل پنهانی سکته را در دنیای امروزی به شما بگوییم؛ پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

مهم ترین هشدارهای بدن که نشان از سکته مغزی دارد

فشار خون بالا

فشار خون بالا علت اصلی سکته و یک کشنده خاموش است، زیرا خیلی از افراد از وجود آن اطلاعی ندارند، چرا که احساس نمی شود و هیچ دردی را هم به وجود نمی‌ آورد و فقط با چکاپ پزشکی قابل تشخیص خواهد بود.

چاقی

مطالعات نشان می‌ دهند که اضافه وزن یا چاقی عامل افزایش خطر سکته خواهد بود. چاقی ممکن است عاملی برای مشکلات قلبی و عروقی هم باشد.

کلسترول بالا

کلسترول زیاد داخل خون عامل ایجاد توده های چربی داخل رگ ها است که باعث گرفتگی می شود و لخته خون را به وجود می آورد و سکته را هم رقم می زند.

مصرف غیر قانونی داروها

مصرف غیرقانونی دارو های روانگردان خطر سکته را به شدت افزایش می دهد. از طرفی هم سکته در جمعیت جوان به خاطر همین دارو ها افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =