رشته میکروبیولوژی شرایط شغلی خوبی در ایران ندارد/ بی‌توجهی دانشگاه‌ها به ضرورت فعالیت‌های عملی

دبیر انجمن علمی میکروبیولوژی دانشگاه الزهرا معتقد است که میکروبیولوژی شرایط شغلی خوبی در ایران ندارد و لازم است که افراد تنها به کارشناسی اکتفا نکرده و ادامه تحصیل دهند تا بتوانند جایگاه مناسبی به دست بیاورند.

مهسا آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان این که میکروبیولوژی رشته‌ای است که مفاهیم حفظی زیادی در مورد دنیای میکروب‌ها، باکتری و ویروس است، اظهار کرد: به همین دلیل، این رشته برای افرادی مناسب است که به موضوعاتی مانند باکتری‌ها، میکروبیولوژی صنعتی و میکروبیولوژی محیطی علاقمند باشند.

دبیر انجمن علمی میکروبیولوژی دانشگاه الزهرا ادامه داد: میکروبیولوژی شرایط شغلی خوبی هم در ایران ندارد و لازم است که افراد تنها به کارشناسی اکتفا نکرده و ادامه تحصیل دهند تا بتوانند جایگاه مناسبی به دست بیاورند. به همین دلیل، این رشته برای افرادی که صبور نیستند و علاقه‌ای به مباحث حفظی ندارند، مناسب نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: داوطلبان در زمان انتخاب رشته تصوری از سختی‌های رشته ندارند. من هم پیش از ورود به این رشته تصور نمی‌کردم که میکروبیولوژی تا این حد رشته سخت و سنگینی باشد؛ اما از آنجایی که میکروبیولوژی شامل دانش زیادی از خانواده‌های ویروس‌ها، میکروب‌ها، قارچ‌ها و انگل‌هاست، حجم مطالب این رشته بسیار بالا است.

بی‌توجهی دانشگاه‌ها به ضرورت فعالیت‌های عملی دانشجویان رشته میکروبیولوژی

آزادی با تصریح بر این که من پیش از ورود به این رشته تصور می‌کردم اغلب فعالیت‌های ما عملی باشد؛ اما دانشگاه‌های ما فرصت زیادی برای فعالیت‌ عملی ندارند، گفت: به خصوص با شیوع کرونا، برنامه‌های عملی دانشگاه به طور کلی تعطیل شدند؛ این اتفاق ناامیدکننده بود.

دبیر انجمن علمی میکروبیولوژی دانشگاه الزهرا گفت: داوطلبان رشته‌ها را بر اساس عنوان آن‌ها انتخاب نکنند و حتما در مورد آن‌ها تحقیق کنند. مثلا بررسی کنند که واحدهای درسی آن رشته چه محتوایی دارد، همچنین با فردی که در رشته مورد نظرشان تحصیل کرده، مشورت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =