قیمت طلای جهانی چقدر شد؟

قیمت طلا امروز دوشنبه در نزدیکی سطح روانی کلیدی ۱۸۰۰ دلار در هر اونس ثابت ماند که تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و بازدهی خزانه داری آمریکا قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،  بهای هر اونس طلا پس از افزایش ۱.۶ درصدی در هفته گذشته تا ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۷.۶ درصد کاهش به ۱۷۹۶ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۴۲ درصد کاهش به ۱۷۹۷ دلار و ۴۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید:

نقش طلا در بازنشانی پولی جهانی آینده

بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده پس از رسیدن به اوج سه هفته‌ای در روز جمعه به ۲.۸۴ درصد کاهش یافت و هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش داد. ارزش دلار در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد.

توماس بارکین، رئیس بانک فدرال رزرو ریچموند روز جمعه گفت که می‌خواهد نرخ بهره را بیشتر افزایش دهد تا تورم را تحت کنترل درآورد.

داده‌ها نشان داد که قیمت‌های واردات ایالات‌متحده برای اولین‌بار در هفت ماه گذشته در ماه جولای کاهش یافت، در حالی که چشم‌انداز تورم یک ساله مصرف‌کنندگان در ماه آگوست کاهش یافت که آخرین نشانه‌ای است که فشار قیمت‌ها ممکن است به اوج خود رسیده باشد.

اگر چه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود اما افزایش نرخ بهره ایالات‌متحده جذابیت شمش‌های غیر بازده را کاهش می‌دهد.

قیمت‌های داخلی بالا، تقاضای فیزیکی طلا در هند را در هفته گذشته محدود کرد، در حالی که عدم اطمینان پیرامون تحولات مرتبط با تایوان باعث شد واردکنندگان شمش در چین از خریدهای بزرگ خودداری کنند.

بر اساس گزارش رویترز، اس پی دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز جمعه ۰.۱۵ درصد کاهش یافت و به ۹۹۵.۹۷ تن رسید.

در بازار سایر فلزات گرانبها، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۰.۷۸ دلار رسید، پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۵۹.۶۹ دلار رسید و پالادیوم در ۲۲۲۳ دلار و ۸۳ سنت ثابت ماند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =