مرفاوی: می‌توانیم حرف اول را در آسیا بزنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: بازیکنان ما خیلی توانمند هستند ولی ما مشکل بازی‌های تدارکاتی داریم. اگر بازیکنان با تمام توانمندی خود در تورنمنت‌ها شرکت کنند، حرف اول را در آسیا می‌زنیم.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، صمد مرفاوی، درباره قهرمانی تیم ملی جوانان در مسابقات فوتبال آسیای مرکزی (کافا) با کسب دو پیروزی و دو تساوی گفت: حضور تیم ملی در مسابقات کافا و محک خوردن بازیکنان خیلی برایمان مفید بود. تیم‌های حاضر در این مسابقات خیلی زودتر از ما شروع کرده بودند. ازبکستان از ۱۶ ماه قبل و تاجیکستان و قرقیزستان از یک سال قبل شرکت کرده بودند. تیمی که دیرتر از همه شروع کرده بود، ما بودیم که یک ماه کار کردیم.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به آمار مربیان خارجی استقلال در بازی‌های نخست

وی ادامه داد: ما تمام تیم‌های حاضر در مسابقات را زیر نظر داشتیم. همگی تیم‌های باانگیزه و فنی بودند. ازبکستان میزبان مسابقات نهایی جوانان آسیا است که اسفند ماه برگزار می‌شود. قرقیزستان هم تیم خوبی است که در دور مقدماتی از ما میزبانی خواهد کرد.

* از تیمم راضی هستم

سرمربی تیم ملی جوانان ادامه داد: از عملکرد تیمم در این مسابقات راضی هستم. تیم ما هم می‌تواند بهتر از این‌ها شود. باید بیشتر کار کنیم و تدارک بیشتری ببینیم. مخصوصا بازی‌های خارجی بیشتری انجام دهیم. رقبا دست روی دست نمی‌گذارند. باید با تمام توان کار کنیم و به خوبی پشتیبانی شویم. بازیکنان مستعد و توانمند خوبی داریم که توانایی بالایی دارند. این بازیکنان باید در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند که عیارشان مشخص شود. این مسابقات به ما کمک کرد که بازیکنان خودمان را بهتر بشناسیم و پیشرفت کنیم.

مرفاوی خاطرنشان کرد: بازی‌های خارجی مانند مسابقات اخیر کم است. ما در زمینه بازی‌ خارجی مشکل داریم که باید حل شود و فوتبال ما هم بتواند بهتر از این‌ها ظاهر شود و موفقیت‌های بیشتری به دست بیاورد.

سرمربی تیم ملی جوانان درباره توقف این تیم برابر ازبکستان و قرقیزستان گفت: ضمن اینکه رقبای ما پیشرفت کردند و کار می‌کنند، ما هم زمان کمی داشتیم. ما هیچ شناختی از تیم ازبکستان نداشتیم. آن‌ها ۱۶ ماه کنار هم کار کرده بودند. پنج بازیکن رده سنی امید ازبکستان در این تیم بازی می‌کردند. از سوی دیگر بعضی از باشگاه‌ها بازیکنان خود را به ما نمی‌دهند.

* باشگاه‌ها همکاری نمی‌کردند

وی در واکنش به اینکه آیا باشگاه‌ها همانند بازیکنان رده سنی امید، بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی جوانان قرار نمی‌دادند گفت: من هم چند مشکل داشتم که حل شد. اگر بازیکن جدیدی دعوت شود، باید بازی کند و مسابقه دهد. ما زمان کمی داشتیم. از رقبا هیچ اطلاعی نداشتیم. فقط یکی از بازی‌های ازبکستان مقابل بلاروس را آنالیز کردیم. که چهار بر صفر شکست خورده بودند. ضمن اینکه بلاروس در مسابقات قهرمانی اروپا شرکت می‌کند و بازی سنگینی برای ازبکستان بوده است. ما هم دیدارهای تدارکاتی داشتیم اما رقبای ما تیم‌های داخلی و باشگاهی بودند.

* بازی باخته را مساوی کردیم

مرفاوی درباره جبران شکست مقابل ازبکستان و کسب تساوی مقابل این تیم اظهار کرد: ما در حین بازی ازبکستان را بهتر شناسایی کردیم و با اینکه ۲ بر صفر عقب افتاده بودیم، با تعویض هایی که انجام دادیم، بازی را مساوی کردیم. اگر پنج دقیقه دیگر هم بازی می‌کردیم، گل سوم را می‌زدیم. مشکل ما این بود که تیم ما دیر تشکیل شد ولی همین بازی‌های اول و دوم خیلی به ما کمک کرد. این بازی‌ها به ما کمک کرد که بازیکنان خودمان را بهتر بشناسیم و عیار آن‌ها به دستمان بیاید.

او درباره قرعه تیم ملی در مرحله مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا خاطرنشان کرد: شهریور ماه باید با قرقیزستان، امارات و برونئی بازی کنیم. ما الان چهار، پنج روز استراحت می‌کنیم و دوباره اردو تشکیل می‌دهیم که همگی باشیم. برنامه‌های لازم را داده‌ایم، منتهی برای اجرای برنامه باید کمیته جوانان مجوز بدهد. در این برنامه هم سه بازی تدارکاتی با تیم‌های داخلی را مدنظر داریم. اگر بتوانیم یک اردوی خارجی داشته باشیم بهتر می‌شود. هر بازی خارجی که بتواند به ما کمک کند، خوب است.

* می‌توانیم حرف اول را در آسیا بزنیم

مرفاوی درباره توانایی این تیم برای موفقیت در آسیا و صعود به جام جهانی گفت: بازیکنان ما خیلی توانمند هستند. به لحاظ هوش، فیزیک و شرایط فنی در سطح بالایی هستند. منتهی ما مشکل بازی‌های تدارکاتی داریم. این مساله خیلی مهم است. اگر بازیکنان با تمام توانمندی خود در تورنمنت‌ها شرکت کنند، می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد و حرف اول را در آسیا می‌زنیم.

او درباره نقاط مثبت تیم ملی جوانان در مسابقات کافا گفت: ما بیشترین گل زده را داشتیم و دو بار عقب افتادیم. ما در این جام  گل زدیم و بهترین خط حمله را داشتیم. ما در هر بازی به تیم‌های حریف گل زدیم. در دو بازی عقب بودیم اما با ذهنیت خوب به بازی برگشتیم. بازیکنان ما به لحاظ روحی و ذهنیت فوتبالی توانمند هستند. ما سعی کردیم آمادگی جسمانی را بالا ببریم. بازیکنان ما این آمادگی را نداشتند. آمادگی جسمانی و تمرکز را بالا بردیم و خیلی خوب هم با ما همراهی کردند و چیزی که می خواستیم را در زمین پیاده کردند اما باید بیشتر از این‌ها کار کنیم.

مرفاوی اضافه کرد: از فدراسیون و کمیته جوانان تشکر می‌کنم که هر چه در توان داشتند، انجام دادند. شاید توانایی بعضی از کارها را نداشته باشنداما تلاش خود را می‌کنند. همچنین از بازیکنان تیم ملی جوانان تشکر می‌کنم که در این یک ماه سختی تمرینات را تحمل کردند و با یک آمادگی خوب توانستیم قهرمان شویم و با تمام وجود بازی و تلاش کردند. ان‌شاء‌الله این راه را با هم ادامه دهیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1150728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =