یک بام و دوهوای وزارت ارشاد برای دادن مجوز / موسیقی‌های فست‌فودی و شکاف عمیق نسل جدید با هنر فاخر

خواننده و آهنگساز کشورمان گفت: موسیقی‌های امروز مانند فست فود شده، به‌طوری که ظاهر و طعم خوبی دارد اما مصرف بیش از یک بار در هفته آن مضر است.

حمید غلامعلی خواننده و آهنگساز کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اوضاع موسیقی اظهار کرد: اوضاع موسیقی در کشور ما چندان خوب نیست، در حال حاضر هم شاهد ارائه کارهای خوب هستیم و هم کارهای فاجعه، اما باید گفت که فاصله کارهای خوب و بد به اندازه زمین تا آسمان شده است.

وی با بیان اینکه تولیدات در عرصه موسیقی آن قدر زیاد شده که حتی فرصت نمی‌شود به اندازه کافی برای گوش دادن به آنها وقت گذاشت، گفت: کار تولید آن قدر راحت شده که هرکسی می‌تواند به راحتی در منزل خود هم این کار را انجام دهد به طوری که محتوا و ساختار درستی ندارد و از نظر ملودی‌سازی و تنظیم هم بسیار ضعیف است، به طور کلی بیشتر اشعاری که استفاده می‌شود شبیه لطیفه است تا شعر.

بیشتر بخوانید:

موسیقی پاپ تجاری شده / گرایش خواننده‌ها به تقلید و کپی‌برداری

غلامعلی افزود: اما خب همچنان هستند کسانی که کار خود را به درستی انجام می‌دهند و این افراد همان‌هایی هستند که فرهنگ موسیقی را حفظ می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما دلیل گرایش جوانان به موسیقی‌های مبتذل و سخیف چیست، گفت: موسیقی‌های امروز ظواهر فریبنده‌ای دارد اما از نظر ساختاری هیچ گونه اصولی در آن رعایت نمی‌شود و وقتی کاری نمی‌کنیم تا جوانان هنر خوب را بشناسند، این ظواهر باعث می‌شود تا جوانان و نوجوانان ما جذب آن سبک از موسیقی شوند، اما اگر در مدارس به موسیقی پرداخته شود و خانواده‌ها با این قضیه جدی‌تر بخورد کنند دیگر شاهد چنین مسائلی نخواهیم بود.

وی در ادامه بیان کرد: موسیقی‌های امروز مانند فست فود شده، به‌طوری که ظاهر و طعم خوبی دارد اما مصرف بیش از یک بار در هفته آن مضر است.

غلامعلی با اشاره به نقش مسئولان عنوان کرد: متاسفانه مدیرانی که در راس امور قرار دارند هر کدام ساز خودشان را می‌زنند و نتیجه این می‌شود که یک سری کارهایی مجوز می‌گیرند که هیچ محتوایی ندارند اما ممکن است به کارهایی که کلی زحمت برای آنها کشیده شده تنها به دلیل وجود یک واژه در شعر ایراد گرفته شود و این اتفاقی است که برای خود من نیز رخ داده است.

خواننده کشورمان عنوان کرد: مدت‌هاست برای صدور مجوز از طرف وزارت ارشاد با مشکل روبرو هستیم اما هیچ کس ذره‌ای هم اهمیت نمی‌دهد.

وی افزود: از زمانی که مسائل مالی و اقتصادی وارد موسیقی شد موجب شد که این هنر به ورطه نابودی کشیده شود در صورتی که قاعده بر این است که وقتی مسائل مالی وارد مجموعه‌ای می‌شود منجر به افزایش کیفیت کارها شود اما اینجا بر عکس است، در کشور ما از موسیقی استفاده می‌کنند تا شرایط اقتصادی خود را بهبود ببخشند.

آهنگساز کشورمان همچنین در پایان تاکید کرد که خواسته من از مسئولان این است که برای بهتر شدن اوضاع دست از سرِ موسیقی بردارند.

بر اساس گزارش ایسکانیوز، حمید غلامعلی سال ۱۳۴۶ در تهران متولد شد. او از سن ۷ سالگی فراگیری موسیقی را با نوازندگی پیانو و ویلن آغاز کرد. در سال ۱۳۵۹ خواندن در گروه کر را تجربه کرد و در سال ۱۳۶۳ همکاری خود را با گروه نوجوان رادیو، به عنوان خواننده آغاز کرد. اجرای تیتراژ مجموعهٔ تلویزیونی زیر گنبد کبود معروف به «آقای حکایتی» به آهنگسازی بهرام دهقانیار در سال ۱۳۶۶ و قطعهٔ مادر به آهنگسازی برادرش علی غلامعلی از نخستین آثار او به عنوان تک‌خوان بوده‌است. حمید غلامعلی در بیش از ۶۰۰ قطعه موسیقی به عنوان خواننده حضور داشته‌است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =