چند راهکار ساده و مطمئن برای جوان ماندن

کمتر شخصی در جهان وجود دارد خواهان جوان ماندن و زود پیر نشدن خود نباشد، انجام چندین راهکار علمی مناسب به جوان ماندن و زود پیر نشدن انسان کمک بسیاری می کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اگر احساس می کنید که بیشتر از سنتان نشان می دهید و می خواهید جلوی این موضوع را بگیرید، پس باید دست به کار شوید. استرس کرونا باعث شده است که همه ما پیرتر از سنمان نشان دهیم. البته ما می توانیم با راهکار هایی جلوی پیر شدن را بگیریم و حداقل ظاهر خود را جوان تر نگه داریم، به شرطی که راهکار های به ظاهر ساده ولی مطمئن این بخش را در پیش بگیریم.

بیشتر بخوانید:

پنج ماده غذایی که شما را جوان می‌کند

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب را محدود کنید

آفتاب گرفتن بیش از حد و برخورد نور آفتاب با پوست باعث تغییرات بلند مدت می شود و ممکن است باعث پیری زودرس گردد و چین و چروک و لک روی پوست ایجاد می شود. میزان کلاژن در لایه پوست تغییر پیدا می کند بنابراین برای این که پوست خود را جوان تر نگه دارید، هر روز از مرطوب کننده و ضد آفتاب حداقل با اس پی اف ۳۰ استفاده کنید و خیلی در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

به طور منظم ورزش کنید

برای جلوگیری از پیری زودرس حتماً تحرک داشته باشید. یک ورزش معمولی می تواند جریان خون را در بدن افزایش دهد و باعث تقویت سیستم ایمنی می شود و پوست شما را جوان تر خواهد کرد. ورزش معمولی یعنی حدود ۱۵۰ دقیقه در هفته، از بیماری مزمن جلوگیری می کند.

مصرف شکر را محدود کنید

یکی از عوامل جوان ماندن این است که شکر کمتر مصرف کنید. تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی که در آن شکر زیاد باشد یا کربوهیدرات به شدت زیاد در آن وجود داشته باشد، پروسه پیری را افزایش می دهد و باعث می شود که مقدار زیادی شکر با پروتئین در بدن واکنش نشان دهند و فرآیندی را ایجاد کنند که تولید کلاژن و الاستین کاهش پیدا کرده و باعث می شود که ظاهر جوان پوست شما از بین برود.

استرس را کاهش دهید

استرس در طول زمان باعث پیر شدن می شود؛ استرس مزمن ساختار داخل سلول ها را که حاوی اطلاعات ژنتیکی هستند، دستخوش تغییر می کند. مدت زمان عمر سلول ها را کوتاه تر می کند و باعث می شود که سلول ها زودتر بمیرند. معمولاً افراد هم با استرس زودتر پیر می شوند و بیماری قلبی و سرطان در آن ها بیشتر اتفاق می افتد پس مراقب باشید که استرس را در خودتان برطرف کنید.

به اندازه کافی بخوابید

بدن در طول خواب؛ همه قسمت های پوست را از مغز ترمیم می کند. اگر به اندازه کافی نخوابید، علائمش را در پوست خود مشاهده خواهید کرد. خانم هایی که کیفیت خواب آن ها بهتر است، معمولاً ۳۰ درصد پوست بهتری نسبت به خانم هایی دارند که خوابشان ضعیف است و در نتیجه فرآیند پیری در آن ها دیرتر اتفاق می افتد. کیفیت بالای خواب خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان و آلزایمر را نیز کاهش می دهد و باعث می شود که در دوره شیوع کرونا هم بدن سالم تری داشته باشید.

حرف آخر

این چند مورد به ظاهر ساده ای که خواندید، راز اصلی و مطمئن ترین راه برای جوان ماندن طولانی مدت است و تمام افرادی که به جوانی معروفند، به تاثیر این موارد ایمان آورده اند و بدون وقفه از آنها بهره میبرند. پس تصور نکنید برای جوان ماندن ، همیشه نیاز به انجام روش خاصی است بلکه این موارد پایه و اصول طبیعی است که میتواند شما را در دهه ی ۵۰، همانند دهه ۳۰ شاداب و جوان حفظ کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =