خوشمزه‌ای که عمر را کم و مرگ را نزدیک میکند

همه ما میدانیم تغذیه نقش مهمی در سلامت و طول عمر انسان دارد اما برخی افراد هم ممکن است بدون آگاهی تغذیه ای داشته باشند که موجب مرگ زودرس شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احتمالا خیلی از شما به دنبال این هستید که ببینید چگونه می توانید طول عمر بیشتر با بدن سالم تری داشته باشید. خودتان هم خوب می‌دانید که تغذیه در این مورد تاثیر بسیار زیادی دارد؛ اما بعضی از عادات هم هستند که باعث می شوند عمر شما کم شود، بدون این که خودتان با خبر باشید.

بیشتر بخوانید:

فواید خوردن روزانه انگور برای افزایش طول عمر

در این قسمت قصد داریم به شما بگوییم که چه خوراکی هایی باعث کاهش طول عمر می‌ شود و خطر پیری و مرگ زودرس را افزایش می دهد.

در تحقیقات سال ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰، حدود ۵۰۰ هزار نفر شرکت کردند. این افراد را قرنطینه کردند و به غذایشان نمک اضافه نمودند. آنها به این نتیجه رسیدند که خوردن نمک تاثیر بسیار زیادی روی طول عمر افراد دارد؛ البته در کنارش سن، جنسیت، نژاد، شاخص توده بدنی، سیگار، فعالیت فیزیکی و رژیم غذایی هم اهمیت بسیار زیادی داشت.

بعد از این که ۹ سال روی این افراد تحقیق شد، نتایج نشان داد کسانی که نمک می خوردند، نسبت به کسانی که به ندرت از نمک استفاده می کردند، ۲۸ درصد خطر مرگ و میر زودرس در بینشان بیشتر بود و طول عمر آن ها هم کم می شد.

نمک تنها منبع سدیم نیست

مطالعات محققان به گونه ای پیش رفت تا بتوانند ببینند که نمک خوراکی تا چه حد مورد نیاز بدن است. طبق مطالعات و تحقیقاتی که انجام دادند، فهمیدند که در کشورهای بزرگ، مردم روزانه به طور میانگین ۳۳۹۳ میلی گرم سدیم استفاده می کنند که این میزان باید به ۲۳۰۰ میلی گرم در روز کاهش پیدا کند. از طرفی تنها منبع سدیم نمک نیست و در واقع پاستا، برنج و دیگر غلات هم حاوی سدیم هستند که می توان آنها را جایگزین نمک کرد.

چگونه مصرف سدیم را کاهش دهیم؟

باید مراقب باشید که تا چه میزان از نمک استفاده می کنید. همیشه قبل از اضافه کردن نمک؛ غذا را بچشید و ببینید که چقدر نمک نیاز دارید تا زیاده‌ روی نکنید. از طرفی بهتر است که غذای خانگی استفاده کنید، زیرا غذای آماده و رستورانی سدیم بسیار بالایی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =