کاهش شدید قیمت نفت

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی، تحت تاثیر آمار اقتصادی نامطلوب چین که نگرانی‌ها نسبت به رکود جهانی را تجدید کرد، کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بهای معاملات نفت برنت ۷۳ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۹۴ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۴ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید:

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه کاهش پیدا کرد

شاخص‌های نفت روز گذشته حدود سه درصد سقوط کردند. نفت اکنون نزدیک به پایین‌ترین حد خود در شش ماه گذشته معامله می‌شود و تقریبا همه رشدی که پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین پیدا کرده و تا مرز ۱۳۰ دلار در هر بشکه صعود کرده بود، را از دست داده است. بازار همچنین گرفتار نوسان‌هایی شده که با سطح اندکی نقدینگی، تشدید شده است.

بانک مرکزی چین با هدف تحرک بخشیدن به رشد اقتصادی که در ژوئیه به شکل غیرمنتظره آهسته شد، نرخ بهره وام‌دهی را کاهش داد. تولید کارخانه‌ای و آمار خرده فروشی چین، تحت تاثیر سیاست‌های مقابله با شیوع کووید و بحران املاک، کاهش پیدا کردند. اطلاعات اداره ملی آمار چین نشان داد در ژوئیه، ۵۳.۲۱ میلیون تن معادل ۱۲.۵۳ میلیون بشکه در روز نفت خام پالایش شد که پایین‌ترین نرخ از مارس سال ۲۰۲۰ بود.

بانک آی ان جی پیش بینی خود از نرخ رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال ۲۰۲۲ را از ۴.۴ درصد برآورد قبلی، به چهار درصد کاهش دهد.

ییپ جون رونگ، استراتژیست بازار در گروه آی جی در یادداشتی نوشت: بازارهای کالایی در سطح گسترده با کاهش قیمت ها روبرو شدند زیرا آمار اقتصادی ژوییه چین، تصوی v بدبینانه‌تر از حد انتظاری را ترسیم کرد و باعث تجدید نگرانی‌ها نسبت به دورنمای تقاضا شد.

با توجه به این که پکن سهمیه‌های صادرات بیشتری را صادر کرده است، انتظار می‌رود صادرات سوخت چین در اوت بهبود پیدا کرده و به بالاترین حد یک سال اخیر برسد و باعث افت بیشتر حاشیه سود پالایش شود.

سرمایه گذاران همچنین به نظاره مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران نشسته‌اند. تحلیلگران می‌گویند اگر توافق حاصل شود، تحریم‌های علیه صادرات نفت ایران حذف خواهد شد و نفت بیشتری ممکن است به بازار وارد شود

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد مجموع تولید نفت صنعت شیل آمریکا در سپتامبر به ۹.۰۴۹ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار منتظر انتشار آمار ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا هستند. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت و بنزین هفته گذشته احتمالا کاهش پیدا کرده اسما ذخایر سوختهای دیگر شامل دیزل، رشد کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =