دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد با رویکرد حل مسائل کشور خود پایان‌نامه می‌نویسند

مدیر کل اداره بین‌الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد تبریز گفت: دانشجویان غیرپزشکی اغلب دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند که موضوع مطالعات و عناوین پایان‌نامه‌های آن‌ها پیرامون مسائل کشور مبدا خودشان است.

پورزمان مدیر کل اداره بین‌الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: هم اکنون حدود 500 دانشجوی غیرایرانی مشغول تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان هستند که عمدتا عراقی هستند. همچنین دانشجویانی از کشورهای ترکیه، آذربایجان و چند مورد هم افغان نیز داریم. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ترم آینده دانشجوی سوری نیز جذب خواهیم کرد.

به گفته او، دانشجویان خارجی نیز اکثرا در رشته‌های پرمتقاضی در ایران مانند پزشکی، دندان‌پزشکی، روانشناسی، علوم سیاسی و ... تحصیل می‌کنند. امضای تفاهم‌نامه با کشور آذربایجان نیز به منظور پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی دردستور کار قرار دارد. غیرپزشکی ها اغلب دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند که موضوع مطالعات و عناوین پایان‌نامه‌های آن‌ها پیرامون مسائل کشور مبدا خودشان است.

وی در رابطه با خدمات خوابگاهی به دانشجویان غیرایرانی گفت: بخاطر درخواست زیاد دانشجویان ایرانی و خارجی برای اسکان در خوابگاه دانشجویی، علاوه بر خوابگاه‌های خود دانشگاه، قراردادهایی را با خوابگاه‌های خودگردان مورد اعتماد منعقد کرده‌ایم که از ترم آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاکنون تقاضایی برای خوابگاه‌های متاهلی نداشته‌ایم و معمولا غیرایرانی‌های متاهل از طریق اخذ مجوز از اداره اماکن، خوابگاه می‌گیرند.

مدیر کل اداره بین‌الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تاکید کرد: دفتر کنسولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز خدمات مختلفی مانند صدور ویزا، اخذ و تمدید اقامت، خروج و مراجعت دانشجویان را در محل واحد دانشگاه ارائه می‌دهد. تلاش‌کرده‌ایم ثبت درخواست‌های کنسولی را به سمت مجازی شدن پیش ببریم و به همین منظور در ماه‌های اخیر تمامی فرم‌های ثبت‌نام و اخذ ویزا را در وبسایت دانشگاه بروزرسانی کرده‌ایم؛ البته اگرچه می‌توان این امور را تا حدی به صورت آنلاین پیش برد، اما انجام بخشی از روند اخذ ویزا مانند تحویل پاسپورت تنها به صورت حضوری ممکن است.

او عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تسهیلات شهریه‌ای خوبی از سال‌های قبل در نظر گرفته است. همچنین این دانشجویان از سال دوم تحصیلی خود می‌توانند، شهریه را به صورت اقساطی پرداخت کنند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1150861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =