اخذ امریه سربازی از طریق تحصیل و اشتغال در دانشگاه/ مهارت توسعه کسب و کار در عرصه بین‌الملل به دانشجویان آموزش داده می‌شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس با بیان اینکه رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس تدریس می‌شود، گفت: دانشجویان پسر از طریق تحصیل در دانشگاه می‌توانند به اخذ امریه سربازی پرداخته و امکان ایجاد کسب و کار در فضای بین‌المللی فراهم شده است.

حامد افشاری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس برای جذب دانشجو در رشته‌های مورد نیاز نوآوری ایجاد شده و ماموریت ما تربیت نیروی انسانی مورد نیاز اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور است. ناحیه نوآوری پردیس از ۴ فاز تشکیل شده که در فاز یک و دو ۶هزار نیرو انسانی فعالیت کرده و در فاز سه و چهار بیش از ۱۴ هزار نیروی انسانی تا ۵ سال آینده جذب شرکت‌ها عمرانی می‌شوند.

جذب دانشجو بر اساس نیاز بازار کار

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس تاکید کرد: بر اساس نیاز شرکت‌ها رشته‌های تحصیلی احصا و دانشجو جذب می‌شود و دانشجویان در این اکوسیستم به اشتغال و تحصیل در کنار نیروهای شرکت‌ها به فعالیت پرداخته و همین امر خودباوری به‌دنبال دارد. دانشجویان در سال دوم مقطع کارشناسی به عنوان دستیار فناور شرکت‌های دانش بنیان مهارت کسب کرده و در این فضا برای آنها خودباوری فراهم می‌شود.

ایجاد زمینه فعالیت‌های بین‌المللی با تحصیل در دانشگاه

 به گفته وی دانشجویان به عنوان کارآموز و دستیار در شرکت‌های فناور به کسب مهارت‌های لازم پرداخته و از دیگر مزیت‌ها ایجاد خودباوری در بین دانشجویان است. همچنین در کنار تحصیل در رشته تحصیلی تخصصی دروس کسب و کار ارائه شده تا مدرک جدا در حوزه کسب و کار به کارآموزان تعلق بگیرد. همچنین دانشجویان با ایجاد آکادمی می‌توانند یکی از زبان‌های زنده دنیا را بیاموزند تا زمینه‌ای برای ایجاد ارتباطات بین‌الملل تقویت شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس با بیان اینکه برای دانشجویان پسر با حضور در شرکت‌ها امریه سربازی اخذ می‌شود، گفت: دیگر امکانات رفاهی برای خرید از فروشگاه‌های رفاه، کسب بلیط از آژانس‌های هوایی و ریلی هم برای دانشجویان ایجاد شده است. همچنین برای بانوان فضایی با عنوان «پاتوق حال خوب» با هدف مطالعه، استراحت و خوابگاه ایجاد شده تا دانشجویان به سهولت بتوانند در واحد علمی و فناوری پردیس به تحصیل بپردازند.  

هدف تربیت نیروهای متخصص است

افشاری با بیان اینکه ساکنان شرق تهران و پردیس می‌توانند از تخفیف ثبت نام برای تحصیل استفاده کنند، گفت: تفاهم‌نامه با پارک علمی و فناوری منعقد شده و دانشجویان می‌توانند به سهولت وارد پارک شده و مدرسان علاوه‌بر هیات علمی‌ها از نیروهای متخصص شرکت‌ها دعوت کرده تا بتوانند به فعالیت پرداخته و هدف تربیت دانشجویان متخصص است. برای مثال در رشته‌های علوم انسانی همچون حقوق، فناور، حسابداری و ... مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان نیرو تربیت می‌شوند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس ادامه داد: البته افراد علاقمند به فعالیت می‌توانند از امکانات و اشتغال موجود بهره‌مند شوند. برای مثال در ترم آینده برای دانشجویان زمینه تقویت زبان انگلیسی در حد عالی فراهم شده است. برای دانشجویان ساز و کارها و آموزش مهارت در راستای ایجاد کسب و کار و ایجاد خودباوری، کارآفرینی و قرار گیری در فضای کسب و کار همچون موتور محرک فعالیت محسوب می‌شود.

افشاری با بیان اینکه بهترین فضا برای ایجاد شرکت و کسب و کار در زمان دانشجویی است، افزود: بنابراین دانشجو در این فضا تحت آموزش قرار گرفته تا با ایجاد فرصت در عرصه بین‌المللی آشنا شود. در این شرایط می‌توان فضاهای جداگانه و فضای آموزشی و استاد کاری در اختیار این افراد قرار داد تا بتوانند مشاوره اخذ کنند. برای متقاضیان تامین مالی صندوق پژوهش و فناوری به ارائه وام و تسهیلات، مشارکت و تامین مالی قرار گرفته تا بتوان زمینه رشد این افراد را فراهم کرد.  

رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس تدریس می‌شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس درباره کم و کیف اخذ دانشجو در این واحد دانشگاهی افزود: دانشجو از طریق بدون آزمون و آزمون می‌تواند در این واحد دانشگاهی به تحصیل بپردازد. از سوی دیگر به دنبال افزایش رشته‌های تحصیلی هستیم. برای مثال رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تدریس و زمینه آموزش این رشته تحصیلی در واحد پردیس هم ایجاد شده است.  در واحد پردیس ۴۵ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی به شکل بدون آزمون و با آزمون به دانشجویان فراهم شده است.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1150883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =