کنکور و آزمون| نیمی از داوطلبان کنکور قید انتخاب رشته را زدند/ برگزاری آزمون عملی رشته‌های کنکور هنر 28 مردادماه

بررسی‌ها نشان می‌دهد ۵۰ درصد داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ قید انتخاب رشته‌های با آزمون امسال را زده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آزمون عملی رشته‌های نقاشی، ارتباط‌تصویری و آموزش هنر، طراحی پارچه و دوخت لباس صبح جمعه ۲۸ مرداد و آزمون رشته‌های طراحی صنعتی و کتابت و نگارگری عصر روز جمعه برگزار می‌شود. 

بر این اساس، اگر داوطلبان بنا به هر دلیلی موفق به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی یا طراحی نشوند،باید با همراه داشتن دو قطعه عکس و کارت‌شناسایی معتبر، در روزهای برگزاری آزمون به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص در شهرستان محل برگزاری آزمون مراجعه‌کنند. 

کارت شرکت در آزمون این رشته‌ها از امروز چهارشنبه، ۲۶ مرداد تا فردا پنج‌شنبه ۲۷ مرداد از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل‌ مشاهده و دریافت است.

همچنین متقاضیان شرکت در آزمون در صورت هرگونه مغایرت یا اشکال در کارت ورود به جلسه می‌توانند روز پنج‌شنبه، ۲۷ مرداد از ساعت ۸ تا ۱۲ و عصر همان‌روز از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به نماینده رفع نقص این سازمان مستقر در باجه رفع نقص کارت شرکت در آزمون مراجعه‌کنند. 

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است که متقاضیان می‌توانند برای پاسخ به پرسش‌های خود تا روز پنج‌شنبه ۲۷ مرداد از ساعت ۸ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۴ تا ۱۶ تماس بگیرند. همچنین بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان یا شماره تلفن ۴۲۱۶۳ پاسخگوی متقاضیان است.

نتایج نهایی چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی تا ۱۵ شهریورماه اعلام می‌شود

نتایج نهایی چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی تا ۱۵ شهریورماه سال ۱۴۰۱ از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می شود.

چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی صبح پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی و ۳۰ شهر کشور برگزار شد.

در این دوره از آزمون تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر حائز شرایط بودند. از میان افراد واجد شرایط تعداد ۱۱ هزار و ۶۷ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. نتایج اولیه و کارنامه داوطلبان ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی www.sanjeshp.ir منتشر شد. داوطلبانی که طبق ضوابط مجاز به انتخاب رشته محل شده بودند در سه بار فرصت نسبت به انتخاب ۱۰۰ کدرشته محل اقدام کردند.

همچنین آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ در روزهای ۵ و ۶ خرداد برگزار شد و تعداد ۴۵ هزار و ۳۵۴ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۹۵۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند. ظرفیت پذیرش در این دوره از آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱، تعداد ۴ هزار و ۲۹۰ نفر است که از این تعداد ۳ هزار و ۱۸۹ نفر به ظرفیت عادی و یک هزار و ۱۰۱ نفر به ظرفیت شهریه پرداز اختصاص دارد. امسال همچنین ظرفیت پذیرش در سهمیه بومی ۶۲ نفر است.

۵۰ درصد داوطلبان کنکور قید انتخاب رشته را زدند

کنکور سراسری ۱۴۰۱ در روزهای ۸ تا ۱۱ تیر برگزار شد. تعداد داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر بود که از این تعداد یک میلیون و ۱۷۶ هزار داوطلب واقعی در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت کرده بودند. از میان داوطلبان کنکور تعداد یک میلیون و ۳۰۸ هزار داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند.

بر اساس اعلام مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش، یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر معادل ۸۹ درصد در دوره‌ها و رشته‌های با آزمون مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری شدند. بیش از ۵۸۲ هزار داوطلب مجاز با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب رشته‌های با آزمون اقدام کرده‌اند. 

به عبارت دیگر ۵۰ درصد داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ قید انتخاب رشته‌های با آزمون را زده‌اند. با این حال با توجه به آمار ۵۲۴ هزار نفری انتخاب رشته در سال ۱۴۰۰، میزان انتخاب رشته در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری ۱۴۰۱ حدود ۵۰۳ هزار نفر است که ۱۶۷ هزار نفر از طریق رشته‌های با آزمون و ۳۳۶ هزار نفر از طریق رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند.

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ هفته آخر شهریورماه اعلام می‌شود و کارنامه تمامی داوطلبان در هفته اول مهرماه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =