خدمت‌رسانی 1500 موکب دانشجویی در اربعین/دستگاه قضا به تخلفات معاونان امور زنان و خانواده دولت سابق رسیدگی کند

«درخواست محاکمه موسوی، واکنش به منع تعقیب برای یک کارشناس امور زنان و آمادگی برای اربعین» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های دانشجویی در هفته چهارم مردادماه ۱۴۰۱ است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تشکل‌های دانشجویی در هفته‌ای که گذشت فعالیت‌های متعدد و متفاوتی داشتند؛ البته واکنش به بیانیه‌ای موسوی از سران فتنه و منع تعقیب برای فاطمه شجاعی کارشناس منتقد برنامه جهان آرا محور اصلی فعالیت و تمرکز آنها بود. 

از جمله دیگر عناوین مهم حوزه تشکل‌های دانشگاهی می‌توان به «برگزاری نشست‌ سالانه اتحادیه‌ جامعه اسلامی دانشجویان، واکنش به اکران فیلم فرهادی در سینماهای رژیم غاصب صهیونیست و آمادگی برای خدمت‌رسانی موکب‌های دانشجویی در اربعین 1401» و غیره اشاره کرد. مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار تشکل‌های دانشجویی را در هفته‌ چهارم مردادماه آورده است: 

نشست سالانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مشهد برگزار می‌شود

محمدحسین کاظمی دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نشست خبری کنگره سالیانه این اتحادیه از برگزاری بیست و پنجمین کنگره این اتحادیه  از 11 تا 13 شهریور در دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد.

وی مطرح کرد که هم زمان با برگزاری بیست و پنجمین کنگره این اتحادیه، انتخابات بیست و پنجمین شورای مرکزی نیز برگزار خواهد شد. 

کاظمی با اشاره به جشنواره جاد برتر بیان کرد که این جشنواره در هفت بخش و 18 محور شامل بخش های تشکیلات، خواهران، سیاسی، فرهنگی، آموزشی و بین‌الملل برگزار می‌شود. همچنین تاکنون 173 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که شامل 21 اثر آموزشی، 13 اثر در حوزه بین‌الملل، 20 اثر در بخش خانواده و فرزندآوری، 33 اثر در حوزه روابط عمومی و نشریات، 45 اثر در حوزه سیاسی و 21 اثر در حوزه فرهنگی و جهاد تبیین است. 

درخواست از دادستان کل کشور برای محاکمه معاونان زنان و امور خانواده رئیس جمهوری دولت دوازدهم

۱۳ انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای از حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور درخواست کردند تا با توجه به صدور قرار منع تعقیب برای کارشناس منتقد برنامه جهان آرا، معاونان زنان و امور خانواده رئیس جمهور در دولت‌های اصلاحات و تدبیر و امید را برای عملکردشان پای میز محاکمه بکشاند.

در این نامه عنوان شده است: «پس از اظهارات فاطمه شجاعی در برنامه تلویزیونی جهان آرا، مبنی بر برگزاری نشست بهداشت جنسی در دولت پیشین و در پس این عناوین، پیشبرد اهدافی خلاف اخلاق و فرهنگ ایران اسلامی و در راستای خواسته فرهنگ متهاجم غربی، خانم‌ها زهرا شجاعی، معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی از وی شکایت کردند.»

در این نامه خاطرنشان شده است: «نظر به جوابیه کیفرخواست و قرار منع تعقیب شجاعی، به دلیل عدم احراز کذب بودن ادله فوق از جانب آن مقام قضایی؛ و نظر به اصل ۱۰ و ۲۱ قانون اساسی، که حفظ بنیان خانواده و رعایت کرامت و حقوق زنان را از وظایف دولت‌ها و نهادها در جمهوری اسلامی می‌داند و از آنجا که شاکیان نتوانسته‌اند مدارک معتبری دال بر بی‌گناهی خود ارائه دهند، حال سوء تدبیر در فعالیت‌های معاونت زنان دولت‌های یازدهم و دوازدهم، مبنی بر تهیه و تدوین نسخه آزادی‌های جنسی برای زنان و دختران این کشور، واضحتر از پیش قابل استنباط است.»

واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به صدور منع تعقیب برای کارشناس منتقد عملکرد معاون امور زنان دولت روحانی

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در واکنش به صدور منع تعقیب برای کارشناس منتقد عملکرد معاونان زنان و خانواده دولت‌های تدبیر و امید در برنامه تلویزیونی جهان آرا، از حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور درخواست کرد تا به تخلفات صورت گرفته از سوی متولیان این معاونت رسیدگی کند.

در بخشی از این نامه مطرح شده است: «اصل بیست‌ویکم قانون اساسی صراحتا دولت را موظف می‌کند که حقوق زن را در تمام جهات با رعایت موازین اسلامی حفظ کند و در مواردی از جمله ایجاد زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق مادی و معنوی او و همچنین ایجاد دادگاه صالح برای حفظ کیان و بقای خانواده تاکید می‌کند. اما متاسفانه شاهد آن بوده‌ایم در دوران مسئولیت عده‌ای دقیقا در تقابل با قانون گام‌هایی برداشته شد.»

در این نامه خاطرنشان شده است: «از دستگاه قضا درخواست داریم به صورت جدی و در اسرع وقت به این تخلفات رسیدگی کند و در نهایت با صدور قرار تعقیب و علنی شدن نتایج در پیشگاه افکار عمومی از تکرار و تبدیل شدن چنین اتفاقاتی به رویه جلوگیری کند.»

اعزام 1500 موکب سیار دانشجویی برای خدمت‌رسانی در اربعین 

 رضا غلام‌زاده معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی از اعزام ۱۵۰۰ موکب دانشجویی در قالب اجرای پویش خدمت رسانی در مدار حبیب خبر داد. 

وی اعتقاد دارد که حضور و فعالیت جهادگران در بستر اربعین علاوه بر ارائه خدمات به زائرین، فرصتی برای ترویج و گسترش گفتمان جهادی بین سایر ملت‌ها است. بنابراین پویش «در مدار حبیب» برای عضویت و فعالیت عموم دانشجویان و جهادگران راه‌اندازی شده است.

دعوت از فرهادی برای تماشای فیلم سینمایی قهرمان بزدل در سرزمین‌های اشغالی

دفتر تحکیم وحدت در واکنش به اکران فیلم سینمایی «قهرمان» در سرزمین‌های اشغالی با طراحی یک بلیط نمادین از اصغر فرهادی کارگردان این فیلم دعوت کرد تا بیننده فیلم «قهرمان بزدل» در سینماهای اسرائیل باشد. نام سالن در این بلیط «جوخه اعدام» نامیده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =