آموزش آشپزی/ طرز تهیه خورش سبزیجات

خورش سبزیجات یکی از انواع خورش های خوشمزه و ایرانی است که برای افراد گیاه خوار بسیار مناسب می باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش سبزیجات در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی/ طرز تهیه لازانیا با سس بشامل

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز ۲ عدد

هویج ۳ عدد

لوبیا سبز ۱ پیمانه

نخود فرنگی ½ پیمانه

گوجه فرنگی ۲ عدد

بامیه ۱ پیمانه

قارچ ۱ پیمانه

سیب زمینی ۵ عدد کوچک

سیر ۴ حبه

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

آبغوره ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و پودر دارچین به مقدار کافی

طرز تهیه خورش سبزیجات

طرز تهیه خورش سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه خورش سبزیجات خوشمزه در ابتدای کار پوست هویج را جدا کرده و پس از شستن به همراه لوبیا سبز به صورت درشت خرد می کنیم. در ادامه ۱ عدد پیاز را به صورت نگیی ریز خرد کرده و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کمی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه مقداری فلفل سیاه، زردچوبه و پودر دارچین به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله سوم

زمانی که بوی خامی ادویه ها از بین رفت، هویج را به همراه لوبیا سبز و نخود فرنگی به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم. حالا رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شود.

مرحله چهارم

در ادامه ۲ لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم سبزیجات درون قابلمه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون آب جوش بمانند تا نیم پز شوند. پس از گذشت این زمان پوست سیب زمینی را جدا کرده و می شوییم، سپس به همراه پیاز به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا سیر را به صورت خلالی خرد کرده و به همراه پیاز و سیب زمینی خرد شده به قابلمه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم مجددا سبزیجات درون قابلمه به مدت ۱۵ دقیقه بپزند. در صورتی که آب درون قابلمه نسبت به مواد کم بود به آن اضافه کنید.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان قارچ را به همراه گوجه فرنگی، بامیه، آبغوره و مقداری نمک به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم خورش سبزیجات به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر روی حرارت بجوشد تا سبزیجات کاملا پخته و نرم شوند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس خورش سبزیجات را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت خورش سبزیجات را به همراه پلو زعفرانی، سماق، لیمو ترش تازه و پیاز سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: نکته چی

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1151019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =