حضور در بازار ترکیه نیازمند سرمایه‌گذاری است/ باید شهرت برند ایرانی را در ترکیه جا بیاندازیم

معاون مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران ضمن تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری برای حضور در بازار ترکیه، به اهمیت تقویت شهرت برندهای ایرانی در ترکیه اشاره کرد.

به گزارش گروه اقتصاد ایسکانیوز از اصفهان، افزایش صادرات و تبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه، از اولویت‌های مهم روابط خارجی ایران در سال‌های اخیر بوده است. در این میان، بازار ترکیه به عنوان بیست و یکمین اقتصاد جهان از منظر تولید ناخالص داخلی، از اهمیت ویژه‌ای برای تولیدکنندگان ایرانی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد ترکیه در حال حاضر حوزه «توریسم» است که در زمینه‌های مختلفی از جمله توریسم سیاحتی، ورزشی، صنعتی و پزشکی، زمینه خوبی را برای ورود تجار و برندهای ایرانی پدید آورده است.

فراز چمنی معاون مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نشست تخصصی «سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی» گفت: ترکیه با ۸۳ میلیون جمعیت در بازار گردشگری پزشکی، زمینه خوبی را برای افزایش تبادلات تجاری دارد. این بازار سالانه ۳۵ میلیون دلار صرف مصرف تجهیزات و دارو نموده و ۸۵ درصد تجهیزات مورد نیاز را وارد می‌کند. ورود به بازار ترکیه، نیاز به استانداردهای اروپایی و CE دارد که می‌توانیم این گواهی‌ها را از ترکیه دریافت کنیم.

رایزن اسبق بازرگانی ایران در ترکیه افزود: شناخته شدن برند ایرانی می‌تواند به افزایش حضور ایران در بازار ترکیه کمک شایانی کند؛ زیرا برندهای خارجی در حال رقابت با ما هستند. مثلاً برندهای آمریکایی، ژاپنی و غیره که رقابت را برای ما سخت می‌کند. با این حال محصولات ایرانی می‌توانند جایگاه خاص خود را در بازار ترکیه داشته باشند و این مسأله نیاز به برندسازی دارد.

حضور در بازار ترکیه نیازمند سرمایه‌گذاری است/ باید شهرت برند ایرانی را در ترکیه جا بیاندازیم

این دانش‌آموخته روابط بین‌الملل در ادامه گفت: ما یک راه پر چالش را پیشِ رو داریم و به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ احتیاج است. اگر ایران پیش‌قدم شود و یک بیمارستان تمام ایرانی بسازد، ترکیه می‌تواند از نزدیک کیفیت محصولات و خدمات ایرانی را مشاهده کند. باید شهرت برند ایرانی را در ترکیه جا بیاندازیم.

چمنی در پایان تصریح کرد: نمایشگاه‌ها و رویدادهای گردشگری پزشکی، ما را از اطلاعات جدید و به‌روز آگاه می‌کند. من ایمان دارم که خدمات پزشکی می‌تواند زمینه مناسبی را برای حضور شرکت‌های ایرانی در بازار ترکیه فراهم کند.

حضور در بازار ترکیه نیازمند سرمایه‌گذاری است/ باید شهرت برند ایرانی را در ترکیه جا بیاندازیم

گفتنی است نشست تخصصی «سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی» به میزبانی منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان با حضور فعالان اقتصادی، شرکت‌های دانش‌بنیان و سخنرانانی از سراسر کشور در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برگزار شد.

خبرنگار: سارا سکوت

انتهای پیام/

کد خبر: 1151037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =