آخرین تحولات اوکراین| آمریکا و اروپا خواستار تشکیل نشست شورای امنیت شدند

وزارت امور خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه گسترش درگیری نظامی در اوکراین به اروپا یا بروز درگیری بین روسیه و ناتو، به نفع هیچکس نیست، اعلام کرد: واشنگتن هیچ نشانی از کمک پکن به مسکو برای دور زدن تحریم‌ها یا ارائه کمک نظامی چین به روسیه ندیده‌ است.

 به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، ایالات متحده و چندین کشور اروپایی خواستار برگزاری نشست شورای امنیت این سازمان درباره وضعیت اوکراین در تاریخ 24 آگوست (دوم شهریور ماه) شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات اوکراین| گفتگوی وزرای دفاع آمریکا و اوکراین درباره ادامه کمک نظامی غرب به کی‌یف

طبق این اطلاعات، درخواست مربوطه از طرف ایالات متحده، آلبانی، فرانسه، انگلستان، ایرلند و نروژ، از قبل برای رئیس شورای امنیت سازمان ملل ارسال شده است.  انتظار می رود، در این نشست، ادامه عملیات نظامی روسیه در منطقه دونباس که اکنون شش ماه از آغاز آن گذشته و همچنین نتایج سفر "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل به اوکراین مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

عصر چهارشنبه گزارش شد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل وارد شهر "لووف" در غرب اوکراین شده و قرار است امروز با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دیدار و مذاکره کند.

آخرین بار، شورای امنیت سازمان ملل متحد در تاریخ 11 آگوست (20 مرداد ماه) به ابتکارعمل روسیه برای بررسی وضعیت اوکراین تشکیل جلسه داد. موضوع اصلی نشست قبلی، وخامت اوضاع  پیرامون نیروگاه اتمی زاپوروژیه بود که همچنان از سوی نیروهای مسلح اوکراین مورد حمله قرار دارد.

طبق اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، این کشور در حال گفتگو با آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) و سازمان ملل به منظور فراهم سازی شرایط لازم برای سفر و بازدید کارشناسان این آژانس از نیروگاه اتمی زاپوروژیه در آینده نزدیک است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1151066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =