فرمانده انتظامی کل کشور از امکان تردد به عراق برای زائرینی که گذرنامه آن‌ها به پایان رسیده است خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار حسین اشتری از برگزاری رزمایش یگان‌های ویژه برای خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد و گفت: این رزمایش توسط همکاران بنده در یگان‌های ویژه برای خدمات‌رسانی به زائران در مرزهای رسمی انجام شد و اعلام آمادگی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

زمان فروش بلیت پروازهای اربعین مشخص شد

فرمانده انتظامی کل کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر از همکاران در مرزها برای ارائه خدمات به زائران حضور خواهند داشت که ۱۲ هزار نفر از این افراد از یگان‌های ویژه هستند که کار خود را از امروز شروع خواهند کرد و در مرزها تقسیم شدند.

وی با بیان اینکه تقسیم نیروها با توجه به درصد زائران صورت گرفت، اظهار کرد: همکاران در پلیس راهور و یگان ویژه برای مسائل امنیتی و تسهیل امورات شهروندان در کنار پلیس گذرنامه و مرزبانی آماده ارائه خدمت هستند.

اشتری با اشاره به اینکه پهبادها و بالگردها آماده هستند تا با ارائه اطلاعات کافی به همکاران در عبور و مرور زائران تسهیل کنند، عنوان کرد: در خصوص گذرنامه‌ها توافقاتی با دولت عراق انجام شده تا آن‌هایی که یک ماه اعتبار داشته باشند، مشکلی نداشته باشد.

فرمانده انتظامی کل کشور ادامه داد: همچنین توافق شده تا کسانی که گذرنامه آن‌ها به پایان رسیده با مهر پلیس بتوانند برای کشور عراق تردد داشته باشند و این موضوع برای مرزهای هوایی، زمینی و دریایی صدق می‌کند و روش آن طی چند روز آینده اعلام خواهد شد و مردم عزیز نگران نباشند.

وی با تاکید بر اینکه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی با تمامی توان و ظرفیت برای امنیت و تردد زائران پای کار است و برای عبور از گیت‌ها و تأمین امنیت در مرزها آمادگی کامل دارد، گفت: با پلیس عراق توافق شده که به همان اندازه که گیت در مرزهای ما افزایش پیدا کرده، آن‌ها نیز تعداد گیت‌های خود را ارتقا دهند تا مشکلی در مرزها پیش نیاید.

اشتری با بیان اینکه برای تمدید گذرنامه مبلغی نباید پرداخت شود، عنوان کرد: کسانی که می‌خواهند گذرنامه خود را تعویض کنند مراجعه کنند؛ اما اگر ازدحام جمعیت بود نگران نشوند و در خصوص گذر موقت امسال نمونه‌ها را فرستادیم و در حال پیگیری است و امیدواریم به توافق برسند که اگر به توافق برسند کار روان‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =