سخنرانی سید حسن نصرالله درباره ارتباط حقوق لبنان و توافق هسته‌ای

دبیرکل حزب‌ الله لبنان تاکید کرد: موضوع مرزهای دریایی و میدان گازی و نفتی کاریش و حقوق لبنانی ارتباطی با توافق هسته‌ای ندارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از شبکه المنار،سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به صورت ویدئوکنفرانس در مراسم کلنگ زنی مرکز گردشگری جهادی «جنتا» سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید

آمریکا: با اسرائیل در دست نیافتن ایران به سلاح هسته‌ای هم نظر هستیم

محورهای مهم سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در این مراسم به این شرح  است:

به خانواده شهید «احمد قصیر»(از شهدای مقاومت لبنان) ادای احترام می‌کنیم.

با خانواده «ابراهیم النابلسی» شهید فلسطینی(از شهدای مقاومت فلسطین) ابراز همبستگی کرده و شهادت وی را به آنها تبریک می‌گوییم.

ما بر شما(مقاومت و مردم حامی آن) تا تحقق پیروزی نهایی تکیه می‌کنیم.

احداث مرکز گردشگری جهادی در البقاع، کمترین وظیفه ما در قبال جانفشانی‌ها و مردم شریف این منطقه است.

در اینجا(اردوگاه جنتا)  اولین اردوگاه آموزشی مقاومت اسلامی لبنان و اولین دوره نظامی آموزش رزمندگان مقاومت اسلامی برگزار شد.

با وجودی که ایران در هزاران کیلومتر جبهه در مرز با صدام مورد حمایت گسترده آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌جنگید، ولی امام خمینی (ره) با اتخاذ یک تصمیم تاریخی بزرگ، نیروها و هیئت بلندپایه‌ای را به دمشق اعزام کرد که این هیئت با مرحوم حافظ اسد دیدار کرد و تصمیم گرفته شد تا فرماندهان نظامی برای کمک لجستیکی و انتقال تجارب به رزمندگان لبنانی به لبنان بروند، این نیروها به حمایت و پشتیبانی از مقاومت لبنانی‌ها در برابر اشغالگران برای آزادی سرزمین‌های اشغال شده آنها پرداختند.

اردوگاه جنتا میزبان جوانان تمام مناطق لبنان بود و یکی از اولین اشخاصی که به اولین دوره برگزار شده توسط سپاه پاسداران پیوست سید عباس موسوی و شمار زیادی از رزمندگان بودند.

اردوگاه‌های آموزشی در جنتا به اردوگاه‌های نظامی تبدیل شد وبه همین دلیل چند بار در معرض حملات نظامیان رژیم اسرائیل واقع شد و تاکنون شماری از لبنانی‌ها و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

موضوع مرزهای دریایی و میدان گازی و نفتی کاریش و حقوق لبنانی  ارتباطی با توافق هسته‌ای ندارد.

چه توافق هسته‌ای  امضا شود یا نشود، اگر آنچه را دولت لبنان می‌خواهد، به آن داده شود، ما هم به سمت آرامش می‌رویم.

در صورتی که لبنان به حقوقی که دولت لبنان خواستار آن است، دست پیدا نکند، چه توافق هسته‌ای امضا شود یا نشود، به سمت تشدید پاسخ(به سرقت منابع لبنان توسط رژیم صهیونیستی) حرکت می‌کنیم.

چشم لبنان باید به کاریش و مرزهای لبنان باشد، میانجیگر آمریکایی همچنان به وقت تلف کردن ادامه می‌دهد.

اقدام «شربل  ابوضاهر» ورزشکار لبنانی که حاضر به مسابقه با ورزشکار اسرائیلی در ابوظبی نشد، تاکید می‌کند که مقاومت فراتر از احساسات و  عواطف است.

ما به موضع ملی و انسانی و اخلاقی شرافتمندانه شربل و خانواده‌اش افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1151145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =