جزییاتی از فرآیند تعیین رتبه معلمان

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره آموزش ارزیابان و فرایند بررسی صلاحیت معلمان توسط آنها توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محسن زارعی درباره روند ارزیابی معلمان در فرآیند رتبه‌بندی اظهار کرد: آموزش ارزیابان با همکاری مرکز آموزش مدیریت دولتی انجام می‌شود، این آموزش به صورت خودخوان، حضوری و غیرحضوری است و هم‌اکنون ثبت‌نام و اعلام فرایند مرحله خودخوان در حال انجام است.

وی افزود: از 5 شهریورماه آموزش حضوری ارزیابان آغاز می‌شود و پس از تکمیل فرایند آموزش، افرادی که گواهینامه دریافت می‌کنند به عنوان ارزیاب معرفی و بررسی معلمان را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

مدارک مورد نیازی که باید در سامانه رتبه بندی معلمان بارگذاری شود

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: ارزیابان از بین معلمان انتخاب شده‌اند و این مرکز وظیفه آموزش آنها را بر عهده دارد. کارنامه‌ای بر اساس ارزشیابی‌ها در قالب یک داشبورد در اختیار معلمان قرار می‌گیرد تا از نقاط قوت، ضعف و شایستگی‌ها مطلع شوند و توصیه‌هایی در مسیر رشد به آنها ارائه می‌شود تا برای پیشبرد و توسعه شایستگی‌ها برنامه‌هایی داشته باشند.

زارعی متذکر شد: معلمان هر استان توسط ارزیابان آن استان بررسی می‌شوند، بررسی شایستگی‌ها توسط ارزیابان انجام می‌شود و تعیین و رتبه برعهده هیئت‌های ممیزه شهرستان و استان و در رتبه‌های بالاتر ستاد است؛ اگر معلم به رتبه تعیین شده اعتراض داشت ساز و کار اعتراض در سامانه تعیین شده است و واحد ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش براساس مستندات ارائه شده رسیدگی به اعتراض را انجام می‌دهد.

وی درباره نظرات مدیران مدارس و اولیا در بررسی معلمان گفت: در بخشی از فرایند ارزیابی مدیران مدارس و گروه‌های آموزشی نقش دارند، در حقیقت تمام بخش‌هایی که با معلمان مرتبط هستند ایفای نقش می‌کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1151195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =