ظرفیت ۵ هزار نفری خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر در نیمسال تحصیلی جدید

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از اسکان 5 هزار دانشجو در خوابگاه‌های دانشجویی در نیمسال اول ۱۴۰۲_۱۴۰۱ خبر داد.

حسن قدسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه به تمام دانشجویان متقاضی دانشگاه امیرکبیر، خوابگاه دانشجویی تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: البته موافقیت با درخواست دانشجویان، براساس ضوابط و قوانین دانشگاه است. مثلا دانشجویانی که ساکن شهرهای نزدیک به تهران  یا استان تهران هستند، به صورت سختگیرانه خوابگاه تعلق می‌گیرد.

وی  درباره تناسب بین تعداد دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه بیان کرد: در حال حاضر خوابگاه‌های دانشگاه ظرفیت حدود 5 هزار دانشجو دارد. بنابراین مشکل خاصی در این باره وجود ندارد. 

رئیس دانشگاه صنعتی دانشگاه امیرکبیر نسبت به گلایه‌ دانشجویان مبنی بر تعلق نگرفتن خوابگاه به آنان در ترم گذشته گفت: با توجه به ایام کرونایی، آموزش مجازی و تعطیلی دانشگاه، خوابگاه‌ها نیز نیمه تعطیل بوده و پذیرش دانشجو نداشتند.

وی با اشاره به افتتاح خوابگاه دانشجویی ناصر اسلامی دانشگاه امیرکبیر که خوابگاهی وقف شده است، عنوان کرد: این خوابگاه با دارا بودن 47 واحد، ظرفیت پذیرش حدود 400 دانشجو دارد که هم دانشجویان متاهل و هم مجرد می‌توانند در آن ساکن شوند. 

قدسی‌پور در پایان با بیان اینکه دانشگاه امیرکبیر برای بازسازی و توسعه خوابگاه‌های دانشجویی روی کمک خیرین حساب می‌کند، تصریح کرد: تعدیل یا حل مشکل کمبود خوابگاه دانشجویی با احداث و ساخت یکباره این خوابگاه‌ها کار بسیار سختی تلقی می‌شود؛ اما خوشبختانه روند ساخت و افتتاح خوابگاه‌های جدید، ادامه دار است. ما در این مسیر با خیرین جلسات متعددی برگزار کرده‌ایم و به دنبال همکاری هستیم.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1151200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =