قوانین بورسی شفافیت لازم را ندارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: قوانین بورسی از آن شفافیت و نظارت لازم برخوردار نیست؛ باید وزارت اقتصاد و سازمان بورس این موارد را برطرف کنند که البته هیچ اقدامی انجام نشده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکا نیوز، محسن زنگنه در ارزیابی خود از وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: وضعیت بازار بورس متاثر از سه موضوع است.

وی با بیان اینکه باید راهبردی کلی برای مسائل اقتصادی کشور داشته باشیم، گفت: از این رو باید گفت که اقتصاد پیش بینی پذیر نیست لذا بورس و بازار سرمایه خوب، بازاری است که قابل پیش بینی باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تاکید مجددا بر این نکته که بازار بورس ما قابل پیش بینی نیست، بیان کرد: صرف نظر از سبز و یا قرمز شدن چراغ بورس، همواره پیش بینی پذیر بودن این بازار حائز اهمیت است.

این نماینده مجلس اظهارکرد: پیش بینی بازار سرمایه در تحلیل های تکنیکال و غیر تکنیکال امری موثر است و این مسئله یکی از مسائل بیرونی بازار سرمایه قلمداد می شود و به بازار سرمایه ربطی ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصمیم گیری برای شرکت ها را یکی دیگر از عوامل تاثیر پذیر در بازار سرمایه دانست و گفت:به عنوان مثال شرکت ها نمی دانند فردا دولت در زمینه فولاد ،پتروشیمی، آلمینیوم و خودروسازی چه تصمیمی خواهد گرفت؛ حتما تعدد تصمیم گیری ها در قیمت و در سود شرکت ها تاثیر می گذارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین اگر زمانی نرخ گمرکی پایین و یا بالابرود این موارد در سود و زیان یک شرکت تاثیر گذار است.

وی در ادامه با اشاره به ضعف ساختاری بورس و قوانین آن تصریح کرد: ما در دولت قبلی هم به این نکته تاکید کردیم که بازار سرمایه ما ضعف های جدی دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: متاسفانه در حاشیه این ضعف ساختاری برخی از شرکت ها و صندوق ها سیگنال گیری می کنند و تاثیر خود را بر بازار می گذارند.

وی بیان کرد: همچنین متاسفانه قوانین بورسی ما از آن شفافیت، نظارت و پایداری لازم برخوردار نیست و این موضوع داخلی است که باید وزارت اقتصاد و سازمان بورس آن را برطرف کنند که تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: هنوز اقدامی درباره ساماندهی بازار سرمایه از سوی دولت و مسئولین مشاهده نشده است و چیزی ندیده ایم البته دولت در برنامه تحول اقتصادی به این موارد خوب اشاره کرده است و راهکارهایی برای آن پیشنهاد شده است اما تاکنون اتفاق خاصی در عمل رخ نداده است.

منبع: خبرگزاری بازار

کد خبر: 1151217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =