ورود شستا به مشکلات سیمان بیارجمند

نماینده شاهرود و میامی در مجلس درباره تعیین تکلیف کارخانه سیمان بیارجمند، گفت: شستا به این مجموعه ورود کرده و امیدواریم که در دو نیم سال آینده شاهد راه‌اندازی این کارخانه ساله باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، علی اصغر خانی با اشاره به پروژه ۱۸ ساله سیمان بیارجمند که کماکان در دست ساخت بوده و همچنان افتتاح نشده است، ابراز کرد: این طرح دارای مشکلاتی است که نخستین آنها فقدان توجیه اقتصادی بود زیرا از اساس و اصل، جانمایی سیمان بیارجمند اشتباه بوده است.

وی افزود: در شاهرود و سبزوار سیمان خاکستری وجود دارد اما متاسفانه در بیارجمند نیز کلنگ تولید همین سیمان بر زمین زده شد تا این سوال پیش بیاید که کدام خریدار سیمان، از شهرهای شاهرود و سبزوار عبور می کند و از بیارجمند که در عمق کویر است و فاصله دورتری دارد، همان سیمان بخرد؟

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه تردد تا بیارجمند به ازای هر تن، ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان کرایه را افزایش می دهد، بیان کرد: چه عقل سلیمی قرار است از سبزوار و شاهرود که کنار جاده ترانزیتی اصلی و کریدور هستند عبور کند ۱۲۰ کیلومتر از جاده اصلی دور شود و در دل کویر سیمان را گران‌تر بخرد؟لذا باید فکری به حال توجیه اقتصادی این کارخانه می‌شد.

خانی با بیان اینکه برای حل این مشکل کارهای میدانی و نشست‌های خوبی برگزار شد تا در نهایت این طرح به سیمان سفید تغییر وضعیت دهد زیرا دست کم شش استان در منطقه تولید این نوع سیمان را ندارند، گفت: با این کار خوشبختانه توجیه اقتصادی طرح، حل شده است.

در شاهرود و سبزوار سیمان خاکستری وجود دارد اما متاسفانه در بیارجمند نیز کلنگ تولید همین سیمان بر زمین زده شد

وی با بیان اینکه هشت جلسه برای رفع مشکلات این کارخانه برگزار شده و در نشست آخر حتی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزیر صمت، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور و مدیران عامل بانک‌ها نیز حضور داشت، گفت: در این نشست توانستیم شستا را متقاعد کنیم تا به سیمان بیارجمند ورود کند تا بتوانیم بعد از سال‌ها این طرح را دوباره آغاز کنیم.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه به محض ورود شستا، خرید سهام توسط این شرکت صورت گرفت و سه نفر از هیئت مدیره سیمان بیارجمند را عوض کرد، گفت: با این کار تقریباً مدیریت سیمان بیارجمند به دست شستا افتاد.

خانی با بیان اینکه ظرف ۴۰ روز آینده نیز مجمع سیمان بیارجمند برگزار می شود و امیدواریم که شستا ورود دوباره ای کرده و همه پنج عضو هیئت مدیره را در دست بگیرد، بیان کرد: وقتی فرمان کامل کارخانه در دست شستا باشد، برای تکمیل طرح گام پیش می‌گذارد.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان بیارجمند ۳۸ هزار سهام دار دارد و می‌تواند در اشتغال منطقه نیز موثر باشد، گفت: امیدواریم بتوانیم ظرف دو نیم سال آینده سیمان بیارجمند را دوباره استارت بزنیم تا منشا برکات در منطقه باشد.

منبع: خبرگزاری بازار

کد خبر: 1151223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی بیگی IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      0 0
      باسلام خدمت آقای خانی محبت کنید اطلاعات خودرا کامل کنید بعدا گزارش ارائه فرمایید چون از زمانی که سیمان ازسبد حمایتی دولت خارج شد بانگ عامل بانگ تجارت هم علرغم پذیرش طرح وهزینه گردیدن بیش ۱۵ میلیارد تومان آورده بیش از ۳۸ هزار سهامدار خرد انگیزه بانگ عامل از سرمایه گذاری با ابلاع مصوبه کلا منتفی شد درزمان مدیریت عاملی آقای مقدم مدیرعامل بانگ تجارت شرکت سیمان بیارجمند بلافاصله با توجه به معادن مستعد منطقه وپس چندماه تحقیق وشناسایی مواد معدنی لازم وتعییر تولید سیمان خاکستری به تولید چندین نوع سیمان های خاص که اغلب وارداتی بوده طرح سیمان بیارجمند راباتوجه به نرخ های بینن المللی آن زمان و ارائه گارانتی خرید سیمان تولید توسط شرکت های معتبر خارجی و دیگر ایجاد کنسرسیومی با مشارکت بانگ صنعت ومعدن کار ساخت کارخانه و واردات تجهیزات یه مقدار سرعت گرفت متاسفانه در برگراسی اداری و تعییر مدیریت واز طرفی ضعف هیئت مدیره شرکت متاسفانه مدیریت منابع بدرستی انجام نشد و کار با وقفه های طولانی روبرو شد طرح سیمان بیارجمند قابل دفاع وتوجیح دارد وبازهم سرمایه های مردم بکام شتا رفت امید وارم روزی پاسخ گوی مردمب