مأموریت اصلی دانشگاه جذب دانشجوی مهارت محور است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید رشته‌های مورد نیاز دانشجویان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شود تا شاهد جذب دانشجو باشیم. مأموریت اصلی دانشگاه جذب دانشجو به صورت مهارت محور است نه مدرک محور. جذب دانشجو باید با رشته های جدید و بین رشته ای انجام شود. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نوزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی، مرتضی قاسمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک و سایر اعضاء در واحد اراک برگزار شد.

 خسروپناه در این جلسه گفت: باید رشته های مورد نیاز دانشجویان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شود تا شاهد جذب دانشجو باشیم. مأموریت اصلی دانشگاه جذب دانشجو به صورت مهارت محور است نه مدرک محور. جذب دانشجو باید با رشته های جدید و بین رشته ای انجام شود. 

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی نیز در این جلسه گفت: با توجه به اهمیت موضوع مهارت‌آموزی، دانشگاه آزاد اسلامی باید دوره‌های مهارتی را به صورت دانش‌محور برگزار کند.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: رشته‌هایی مانند دام‌پزشکی در استان مرکزی وجود ندارد، در صورتی که نیاز اساسی استان در این زمینه غیرقابل انکار است. صنایع استان نیازمند متخصصانی در حوزه ماشین‌آلات هستند، در صورتی که دانشگاه‌ها فاقد این رشته‌ها هستند. اگر دانشگاه آزاد اسلامی رشته‌های نو و موردنیاز را در استان راه‌اندازی کند، هم نیاز استان برطرف خواهد شد و هم درآمدهای شهریه‌ای توسعه خواهد یافت.

در ابتدای جلسه مرتضی قاسمی دبیر هیأت امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک، در خصوص بودجه سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ این دانشگاه، گفت: بودجه دانشگاه با توجه به رویکرد عمل‌گرا و سیاست‌های گام دوم انقلاب، تهیه و تنظیم شده که تنها با مدیریت جهادی قابل تحقق خواهد بود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1151399

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =