۱۴ کشته در پی وقوع  سیل در جنوب افغانستان

مقامات طالبان اعلام کردند که به دنبال سیل مرگبار در جنوب افغانستان ۱۴ نفر جان باخته و خسارت مالی زیادی به ساکنان این منطقه وارد شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مقامات محلی پکتیا اعلام کردند که به دنبال بارش شدید باران و جاری شدن سیل در این ولایت ۱۴ نفر کشته و ۱۲ تن دیگر مصدوم شدند.

طبق این گزارش، همچنین سیل به هزار منزل مسکونی آسیب زده و ۲۰ هکتار زمین را به صورت کامل تخریب کرده است.

مقامات محلی پکتیا همچنین اعلام کردند که ۱۴۳۵ راس دام هلاک و صدها کیلومتر جاده و پل نیز براثر بارش شدید باران تخریب شدند.

الجزیره نیز روز گذشته به نقل از مقامات طالبان گزارش داده بود که بارش شدید باران و جاری شدن سیل در شهرستان لوگر در جنوب کابل، ۲۰ کشته و ۴۵ مصدوم برجای گذاشته است.

این رسانه همچنین گفته است اداره هواشناسی افغانستان در ۱۰ ولایت این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده و درباره احتمال وقوع سیل در این مناطق هشدار داده است.

شنبه هفته جاری نیز مسئولان محلی طالبان در میدان‌وردک اعلام کرده بودند که جاری شدن سیل به ساکنان این منطقه خسارت مالی وارد کرده است.

به گفته این مقامات، سیل در ولایت میدان‌وردک ۳۰ خانه را تخریب کرده و خسارات مالی به ساکنان این مناطق وارد کرده است.

براساس این گزارش، راه‌های موصلاتی و پل‌های ارتباطی در دو شهرستان چک و سیدآباد این ولایت نیز تخریب شده و کمک به ساکنان این دو شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.

پیش از این نیز دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا)نیز اعلام کرده است که  طی هفته گذشته سیل ناگهانی در چندین ولایت افغانستان جان ۶۰ نفر را گرفته است.

این نهاد گفته است که در کنار خسارت جانی، سیل اخیر افغانستان ۸۰۰ خانه را در ولایت‌های کنر، لغمان، ننگرهار  و پروان تخریب کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1151413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =