رشد ۴۰۰ درصدی اعزام دانشجویان به اربعین/ تعداد موکب‌های دانشجویی ۱۴ برابر شده است

بررسی‌ها نشان می‌دهد اعزام دانشجویان به اربعین ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته، ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی تعداد زیادی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور با هماهنگی سازمان بسیج دانشجویی برای برپایی موکب‌های عزداری آماده می‌شوند. البته بیشتر این موکب‌ها در داخل کشور و مرزهای مشترک با کشور عراق فعالیت دارند. علاوه بر موکب‌های دانشجویی که برپا می‌شوند، تعدادی از دانشجویان نیز به شرط تزریق چند دز واکسن به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند. 

ثبت نام از دانشجویان علاقمند برای سفر به عراق و طی کردن مسافت بین نجف و کربلا به صورت زمینی یا هوایی، روال چند سال اخیر دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها است؛ اما به گفته محمد حسین کفعمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی امسال موکب‌های دانشجویی برای گسترش محدوده جغرافیایی به صورت سیار فعالیت خواهند کرد.

علاوه بر مطالب ذکر شده مبنی تغییر سیاست گذاری در نوع برپایی و محل موکب‌های دانشجویی توسط ستاد اربعین سازمان بسیج دانشجویی، همچنین کاهش محدودیت‌های کرونایی، تعداد موکب‌ها و اعزام دانشجویان نیز دچار تغییراتی شده است.

ایسکانیوز در ادامه برای مشخص شدن روند صعودی یا نزولی تعداد موکب‌های دانشجویی و اعزام دانشجویان به مراسم پیاده‌رویی اربعین، اقدام به بررسی آمارها در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کرده است.

رشد ۴۰۰ درصدی حضور دانشجویان در اربعین

با توجه به آمارهای ستاد اربعین سازمان بسیج دانشجویی، در تابستان ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰۰ دانشجو در قالب گروه‌های مختلف ذیل دانشگاه‌های سراسر به کشور عراق اعزام شدند و در مراسم پیاده‌رویی اربعین شرکت کردند. از سوی دیگر؛ رضا غلامزاده معاون عملیات جهادی بسیج دانشجویی کشور از ثبت نام و اعزام حدود ۵ هزار دانشجو برای مراسم پیاده‌رویی اربعین ۱۴۰۱ خبر داده است.

در نتیجه با بررسی‌های انجام شده، ثبت نام و اعزام دانشجویان امسال نسبت به سال گذشته حدود ۴۰۰ درصد افزایش یا رشد ۵ برابری داشته است.

تعداد موکب‌های دانشجویی ۱۴ برابر شده است

با توجه به سیاست‌های سازمان بسیج دانشجویی مبنی بر هماهنگی بیشتر در راستای افزایش کیفیت خدمات به زائران، همچنین جلوگیری از تداخل فعالیت با موکب‌های عراقی، تمامی فعالیت‌های دانشجویان و دانشگاه‌ها باید در قالب برپایی موکب و با تایید این سازمان باشد. بنابراین در ادامه بررسی‌ها، حدود ۱۰۷ موکب دانشجویی در اربعین ۱۴۰۰ در مناطق از پیش تعیین شده(داخل و خارج از کشور) برپا شدند.

از طرف دیگر و بر اساس خبرهای موجود؛ قرار است که حدود ۱۵۰۰ موکب سیار دانشجویی در اربعین ۱۴۰۱ به ارائه خدمات جهادی بپردازند. در نتیجه تعداد موکب‌های دانشجویی امسال نسبت به سال گذشته ۱۳۰۰ درصد رشد داشته یا ۱۴ برابر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =