نگاهی به نقل و انتقالات تابستانی استقلال

تیم فوتبال استقلال که فصل گذشته قهرمان لیگ برتر شد، در فصل نقل و انتقالات تابستانی حواشی زیادی را تجربه کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم فوتبال استقلال تهران که فصل گذشته توانست با اقتدار و بدون هیچ شکستی قهرمان لیگ برتر شود در فصل نقل و انتقالات حواشی زیادی را تجربه کرد.

هواداران استقلال در حالی که خود را آماده فصل جدید می‌کردند ناگهان با کناره گیری فرهاد مجیدی از هدایت تیم خود مواجه شدند. مجیدی که ۳ فصل دیگر با استقلال قرارداد داشت ترجیح داد فصل جدید را در خارج از کشور و لیگ فوتبال امارات دنبال کند و هدایت تیم الاتحاد کلبا را عهده دار شد.

بیشتر بخوانید:

ماجرای استقلال و ارسلان مطهری پیچیده شد

در طرف مقابل تیم فوتبال پرسپولیس تهران که رقیب سنتی آبی‌های پایتخت محسوب می‌شود با خرید علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی فصل نقل و انتقالات را به قول معروف طوفانی آغاز کرد به طوری که فوتبال دوستان در ابتدای فصل نقل و انتقالات پرسپولیس را قهرمان بی چون و چرای فصل جدید لیگ برتر می‌دانستند. همین موضوع باعث شد تا فشار هواداران استقلال روی مدیران باشگاه برای جذب سرمربی با کیفیت و بازیکنان به اصطلاح ستاره بیشتر شود.

مصطفی آجرلو که با مدیریت استقلال توانسته بود در نخستین فصل حضورش در این باشگاه، آبی‌ها را پس از نزدیک به ۱۰ سال قهرمان لیگ برتر کند از محبوبیت بالایی در میان هواداران این تیم برخوردار بود، اما ضعف مدیریت در روزهای ابتدایی فصل نقل و انتقالات موجی از انتقادات گسترده هواداران و پیشکسوتان این تیم را از آجرلو به همراه داشت.

آجرلو در گام نخست و پس از کش و قوس‌های فراوان در جذب سرمربی با ریکاردو ساپینتو پرتغالی که سابقه هدایت تیم‌های مختلفی را عهده دار بود به توافق رسید. ساپینتو نامی ناآشنا برای اهالی فوتبال ایران بود و کارنامه ضعیف او در دوران سرمربیگری باعث نگرانی هواداران شد. 

پس از توافق با ساپینتو، آجرلو برای اینکه محبوبیت از دست رفته خود در میان هواداران را به دست آورد با سجاد شهباززاده که مورد توجه یحیی گل محمدی و باشگاه پرسپولیس هم قرار گرفته بود، قرارداد امضا کرد تا به نوعی دربی نقل و انتقالاتی را از سرخپوشان پایتخت پیروز شده باشد.

پس از سجاد شهباززاده و به درخواست ساپینتو، آبی‌ها در پست‌های مختلف بازیکن جذب کردند.

جذب ۴ بازیکن در خط حمله، ترافیک بازیکنان در حمله را بالا برد که همین موضوع باعث شد تا ساپینتو ارسلان مطهری را که به تازگی با آبی‌های پایتخت تمدید قرارداد کرده بود در لیست مازاد تیمش قرار دهد. همچنین با جذب پیمان بابایی، مهدی قایدی، محمد محبی، رضا میرزایی و جذب مشروط کاوه رضایی (در صورت فسخ قرارداد رسمی ارسلان مطهری) با توجه به حضور آرمان رمضانی و کوین یامگا، هواداران این تیم انتظار خط حمله آتشین را از تیم خود داشتند.

آبی‌ها به جز جذب مهاجم امید حامدی فر و محمدحسین زواری را هم در خط هافبک به خدمت گرفتند. علاوه بر این محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی که در نیم فصل دوم لیگ برتر سال گذشته برای انجام خدمت مقدس سربازی راهی ملوان بندرانزلی شده بودند، مجددا به این تیم بازگشتند.

استقلالی‌ها در فصل و نقل و انتقالات یکی از مهره‌های اصلی تیم خود را هم خیلی زود از دست دادند. امیرحسین حسین زاده که فصل گذشته و با نظر فرهاد مجیدی از تیم سایپا راهی استقلال شده بود با گلزنی و بازی خوب خود یکی از ارکان اصلی قهرمانی استقلال به حساب می‌آمد. او پس از پیشنهاد شارلروای بلژیک با پرداخت حق رضایتنامه راهی این تیم شد تا حضور در فوتبال اروپا را هم نیز تجربه کند و هم تیمی علی قلی زاده شود.

نقل و انتقالات استقلال در فصل گذشته

آبی‌های پایتخت سال گذشته امین قاسمی نژاد را در حالی به خدمت گرفتند که این بازیکن با جار و جنجال زیادی به استقلال آمد در حالی که تا لحظات پایانی پرسپولیس هم به دنبال جذب این مهاجم کهنه کار بود. گرچه او هیچ گاه در این تیم موفق نبود و در همان نیم فصل اول به صورت قرضی راهی گل گهر سیرجان و شاگرد امیر قلعه نویی شد.

زبیر نیک نفس و علیرضا رضایی ۲ خرید خوب آبی‌ها بودند که توانستند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند و اکنون هم در تیم استقلال حضور دارند.

سید ابوالفضل جلالی دیگر بازیکنی بود که آبی‌ها به خدمت گرفتند. رودی ژستد و کوین یامگا ۲ خرید خارجی استقلال در کنار رافائل سیلوا برزیلی که در نیم فصل به استقلال اضافه شد، بودند. به جز ژستد که اکثرا به عنوان بازیکن تعویضی به زمین می‌آمد، سیلوا و یامگا عملکرد خوبی داشتند و همین امر موجب شد تا مدیران این تیم قرارداد ۲ بازیکن خارجی خود را تمدید کنند.

نباید از بازی خود عزیز بک آمانوف هم گذشت، اما گفته می شود این بازیکن ازبکستانی در تیم ساپینتو جایی ندارد و سرمربی پرتغالی سایر بازیکنان به او را ترجیح می‌دهد.

افشای قراردادهای استقلال

روز گذشته با انتشار نامه باشگاه استقلال به مدیریت نظارت بر ناشران بازار پایه، میزان قرارداد کلیه اعضای این تیم مشخص شد.

البته خرج چنین پولی این روزها در فوتبال ایران عادی شده و مدیران برای حفظ صندلی های خود با خواسته بازیکنانی که کیفیت چندانی هم ندارند کنار می آیند تا بتوانند دل هواداران را به دست آورند.

باید ماند و دید که استقلال در این فصل موفق به تکرار قهرمانی خود خواهد شد یا سرنوشت دیگری در انتظار آبی پوشان است؟

نتایج استقلال در هفته اول و دوم لیگ برتر

در ۲ هفته گذشته لیگ برتر استقلال در دیدار نخست خود و در ورزشگاه آزادی تهران مقابل سپاهان اصفهان نتیجه را ۲ بر صفر واگذار کرد و در دونین بازی خود به مصاف ملوان بندرانزلی در ورزشگاه مرحوم سیروس قایقران رفت و موفق به شکست ۳ بر یک این تیم شد.

کد خبر: 1151638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =