طراحی و تولید هواپیماهای ۵۰ نفره ایرانی در دستور کار

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در حال برنامه‌ریزی برای تولید هواپیمای ۵۰ نفره ایرانی با همکاری هسا و وزارتخانه‌های دفاع، راه و شهرسازی و صمت هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری صبح امروز چهارشنبه در نشست دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی که به مناسبت هفته دولت در محل سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، اظهار داشت: ‌شهریور و مهر سال گذشته با دستور وزیر راه و شهرسازی برنامه تحولی در حوزه هوانوردی به دولت ارائه شد.

وی ادامه داد: صنعت هوانوردی دارای یک راهبرد ۱۰ ساله است که شامل ‌یک برنامه یک ساله برای پایداری صنعت و سه برنامه سه ساله برای توسعه است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره پروازهای اربعین بیان کرد: حدود ۳ ماه است که از سوی متولیان صنعت حمل و نقل هوایی برنامه‌ریزی پروازهای اربعین صورت گرفته است.

محمدی‌بخش با اشاره به بروز برخی محدودیت‌ها در عراق، گفت: ‌بخش اعظم از پروازهای اربعین به فرودگاه نجف خواهد بود.

وی با بیان اینکه تعمیر هواپیمای کشورهایی‌ که دارای فناوری هستند را نیز در کشورمان انجام می‌دهیم، گفت: ‌

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تحریم‌های صنعت حمل و نقل هوایی تاکید کرد: در یک جنگ تمام عیار با غربی‌ها هستیم، در این راستا از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا تحریم‌ها را بی‌اثر یا کم اثر کنیم که تا کنون در این مسیر موفق بوده‌ایم.

محمدی‌بخش با اشاره به اینکه ‌در دنیا فقط چند کشور در قالب کنسرسیوم تولید هواپیما را انجام می‌دهند، اظهار کرد: ایده و برنامه ساخت هواپیما از سال‌های قبل در کشور مدنظر بوده‌ و یک دستور و راهبرد است و قطعا استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور برای این کار احتیاج به همگرایی‌ دارد البته در این مسیر با وجود محدودیت‌های خاص کشورمان، از همه ظرفیت‌های داخلی استفاده خواهیم کرد، پلتفرم‌های مربوطه تهیه شده است و همچنین‌ نیاز کشور در آن مدنظر است.

وی اضافه کرد: در این راستا سه پلتفرم ۵۰، ۷۲، ۱۵۰ نفره برای طراحی هواپیما تهیه شده اما آنچه مد نظر است تولید این هواپیماها از ۵۰ نفره با همکاری مجموعه هسا آغاز می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ضرورت دارد در حوزه‌های مختلف بازنگری لازم برای این کار انجام شود اضافه کرد: در این‌باره هماهنگی با وزارتخانه‌های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه و شهرسازی و صمت انتظار داریم اشکالات و معایب برطرف شود.

محمدی‌بخش تصریح کرد: در آینده نه چندان دور خبرهای خوبی از تولید هواپیمای ایرانی اعلام می‌کنیم همچنین به طور همزمان ورود هواپیما پیگیری می‌شود.

کد خبر: 1151721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =