فرهنگ هواداری در فوتبال باید بالا برده شود

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است که برای سالم‌سازی فضای استادیوم‌ها، فرهنگ هواداری در فوتبال بالا برده شود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، هفته سوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در شرایطی پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود که برای اولین بار بانوان می‌توانند بازی‌های لیگ را از نزدیک تماشا کنند. در این راستا با توجه به فراهم شدن شرایط در ورزشگاه آزادی، مسابقه فردای استقلال و مس با حضور بانوان برگزار می‌شود.

ورود بانوان به استادیوم‌ها در سایر شهرهای کشور هم در صورت فراهم شدن شرایط و زیرساخت‌های لازم اتفاق خواهد افتاد و  وزارت ورزش با همکاری فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به دنبال ایجاد این شرایط هستند.

با توجه به ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، اهمیت بالا بردن فرهنگ هواداری بیشتر از قبل شده است تا فضا و جو مسموم استادیوم‌ها که در جریان بازی هفته گذشته پرسپولیس و فولاد هم شاهد آن بودیم، به سمت سالم‌تر شدن برود، اولویتی که به گفته بیژن ذوالفقارنسب یکی از کارشناسان و مربیان فوتبال کشورمان در سال های اخیر جزو اولویت‌های مسئولان نبوده و باید پس از این بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

مربی سال‌های دور تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره جو نامناسب ورزشگاه‌ها، اظهار داشت: چنین جوی ناراحت کننده است و باید نظارت، وحدت و همبستگی در برخورد با اتفاقات غیراخلاقی در استادیوم‌ها افزایش یابد.نیاز است تا وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و نهادهای دیگر برای تماشاگران که از نسل‌های مختلف هستند، برنامه‌های آموزشی داشته باشند.

ذوالفقارنسب، اظهار داشت: تماشاگران باید تنها برای حمایت از تیم‌هایشان اقدام کنند، تماشاچی نباید از طریق شعارهای غیراخلاقی به تضعیف تیم حریف بپردازد، اتفاقی که متاسفانه در کشورمان شاهد آن بوده و هستیم. این در حالی است که در کشورهای دیگر تماشاگران برای حمایت از تنها تیم خودشان به ورزشگاه می‌روند و حمایت می‌شوند.

وی تصریح کرد: اکنون که مقدمات حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم شده، نیاز به تغییر رفتار هواداران است تا از این پس، دیدارها در فضایی بسیار آرام‌تر برگزار شود.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1151726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =