اقتصاد کشور برای شکوفایی به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت برای بلندکردن اقتصاد کشور از زمین نیازمند ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری است، گفت: سال گذشته سرمایه گذاری کشور منفی ۴.۷ بوده و نمی توانستیم استهلاک سرمایه گذاری موجود را جانشین کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛  محمد هادی زاهدی وفا شامگاه پنج شنبه با بیان این مطلب در نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در استان اظهار داشت: هر دولتی که می آید وعده هایی می دهد و بر اساس آن عمل می کند و کثرت این وعده دادن و عدم اجرای آن باعث کاهش سرمایه اجتماعی می شود لذا مسئولان باید به بحث رابطه مردم با دستگاه های دولتی توجه بسیاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: مردم بیشتر با مدیران و کارمندان دولت ارتباط دارند و فکر می کنند که آن فردی که مقابلشان قرار گرفته، رئیس دولت است و اگر خدمات بر اساس رویکرد مردمی نباشد اولین نارضایتی را در قالب رئیس جمهور عنوان می کنند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: مدیران باید با مردم به گونه ای برخورد کنند که این سرمایه اجتماعی افزایش یابد. سرمایه اجتماعی دولت همان سرمایه اجتماعی نظام است و امیدواریم این موضوع روز به روز بهتر شود.

زاهدی با بیان اینکه متأسفانه بحث بهره وری بخش دولتی بسیار کاهش یافته، افزود: این موضوع وقتی در اقتصاد منعکس می شود باعث کاهش بهره وری بخش خصوصی هم می شود و این مسئله را مسئولان استان باید پایش کنند.

وی بیان کرد: هر چه زمان بهره وری دولتی افزایش پیدا کند قطعاً کاهش توجیه اقتصادی را در پی دارد و اگر بخواهیم به یک فرمول اقتصادی در بخش خصوصی فکر کنیم حتماً باید به کاهش زمان ارتباط و تعامل بین بخش خصوصی و دولتی توجه داشته باشیم چرا که در غیر این صورت توجیه اقتصادی بسیاری از کارها از بین خواهد رفت.

زاهدی وفا با اشاره به اینکه سرعت مجوزهای کسب و کار تسریع شده  است، گفت: باید عزمی جدی به وجود آید تا این توجیه اقتصادی سرمایه گذاری از دست نرود و مدیران مختلف و استاندار خراسان جنوبی توجه کنند که جذب سرمایه گذار از سخت ترین کارهاست و با کاهش هزینه های سرمایه گذاری می توانیم موفق عمل کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شد: به گزینه های جانشین برای حل مشکلات استان فکر کنید و اگر بخواهید در چارچوب اداری عمل نمایید پروژه ها روی زمین باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه دولت برای بلندکردن اقتصاد کشور از زمین نیازمند 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری است، اظهار داشت: سال گذشته سرمایه‌گذاری کشور منفی 4.7 بوده و نمی توانستیم استهلاک سرمایه گذاری موجود را جانشین کنیم و بحث جدی رشد اقتصادی کشور وابسته به بحث جذب سرمایه گذاری است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برخی از مشکلات استان خراسان جنوبی را بر اساس اهمیت و توان خود، در مرکز پیگیری و حل خواهیم کرد.

استاندار خراسان جنوبی در این نشست بر ضرورت توجه ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به رفع مشکلات استان تأکید کرد وگفت:چند موضوع مهم و حیاتی وجود دارد که ممکن است تبعات آن دامن گیر استان شود.

جواد قناعت اظهار داشت: با اشاره به وضعیت بیمارستان میلاد بیرجند گفت: این بیمارستان به شکل هیئت امنایی و خودگردان اداره می شود و ممکن است مشکلاتی را دامن گیر استان کند و درخواست داریم از حالت هیئت امنایی خارج شده و ساختار آن تغییر پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی به مشکلات شهرستان قاین اشاره کرد و افزود: بیش از 60 هزار نفر در این شهرستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند و درخواست داریم با توجه به این که زمین مورد نیاز با کمک خیرین آماده شده، بیمارستان 32 تختخوابی در قاین احداث شود.

قناعت با بیان اینکه سرمایه گذاری ویژه شرکت های تابعه وزارت کار در استان از جمله شستا را درخواست داریم، ادامه داد: این شرکت ها می توانند در حوزه فرآوری معدنی و صنایع وابسته و صنایع تبدیلی استان خراسان جنوبی سرمایه گذاری داشته باشند.

وی افزود: نشست هایی با شستا برگزار کردیم که برخی راکد مانده و برخی جلو رفته است اما هنوز به مرحله کلنگ زنی نرسیده ایم و با توجه به عقب ماندگی استان در حوزه سرمایه گذاری امیدواریم شاهد ورود این شرکت ها به خراسان جنوبی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه استان از کمبود پزشک متخصص و عمومی رنج می برد، گفت: نیاز به برخی از مشوق هاست تا متخصصان وارد خراسان جنوبی شوند و سقف پرداختی به متخصصان در استان باید بر اساس دستورالعمل های بخش های محروم باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری  خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به مشکلات بیمارستان میلاد توجه کند.

طالبی اظهار داشت: بیمارستان میلاد یا همان حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیرجند به صورت خودگردان اداره می شود و از امکانات خوبی برخوردار است.

وی با ذکر این نکته که این بیمارستان به دلیل نحوه مدیریت خودگردانی در آستانه تعطیلی قرار دارد، متذکر شد: در صورت بروز این اتفاق، بیش از 270 نفر از پرسنل این بیمارستان بیکار خواهند شد.

وی با بیان اینکه  تعطیلی این بیمارستان تبعات بسیاری برای استان به دنبال خواهد داشت عنوان کرد: در بیمارستان میلاد تجهیزاتی وجود دارد که در هیچ بیمارستانی در استان نداریم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری  خراسان جنوبی با اشاره به جمعیت 800 هزار نفری استان، گفت: 50 درصد جمعیت استان، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و 36 تخت فعال بیمارستان شهید رحیمی بیرجند کفاف نیاز استان را نخواهد داد، در صورتی که بیمارستان میلاد به 96 تخت بیمارستانی مجهز است.

وی خاطرنشان کرد : این پروژه بر اساس آخرین استانداردهای بیمارستانی ساخته شده و تنها راه فعال ماندن این بیمارستان این است که به حالت ملکی تبدیل شود.

طالبی درخصوص چالش های بیمارستان میلاد بیرجند گفت: رشد چند برابری دارو و تجهیزات، عدم نظارت و پشتیبانی مجموعه هلدینگ تأمین اجتماعی، عدم تفکیک سرمایه در گردش، عدم کفایت هزینه های بیمارستانی، بدهی های بسیار و... از جمله دلایل مختلفی است که این بیمارستان را در معرض تعطیلی قرار داده است.

وی در پایان بیان داشت: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند بیمارستان میلاد نخواهد توانست روی پای خود بایستد و امیدواریم هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی شود و سازمان تامین اجتماعی مسئولیت این بیمارستان را بر عهده بگیرد.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1151810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =