تصویب طرح جامعی در مجلس برای ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه

نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه مشکلات معیشتی موجب گلایه و حتی مهاجرت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها شده، گفت: وزارت علوم از نخبگان و جریان علمی کشور حمایت کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ محمدمهدی زاهدی صبح امروز در نشست با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با وزیر علوم با بیان اینکه استان کرمان، استانی دانشگاهی است، اظهار داشت: هر چه سفر مقامات و مسئولان علمی و دانشگاهی به این استان بیشتر باشد، عمق شناخت بالا می‌رود و در تصمیم‌گیری‌ها موثر است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های شهید باهنر و تحصیلات تکمیلی کرمان جزو دانشگاه‌های برتر کشور هستند، بیان کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان جزو 15 دانشگاه برتر و دانشگاه تحصیلات تکمیلی نیز جزو 10 دانشگاه برتر کشور است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده و تولیدات علمی را به سمت صنعت ببریم، افزود: البته دانشگاه‌های خوب دیگری هم در شهرستان‌های مختلف استان داریم که کمک کننده هستند.

وی با بیان اینکه شاید یکی از بهترین واحدهای علمی و کاربردی کشور در کرمان وجود داشته باشد که توسط ماهان ایر ساخته شده است، گفت: پیشنهاد می‌کنم وزیر علوم از این مرکز بازدیدی داشته و از نزدیک این واحد نمونه کشور را ببینند.

زاهدی از مشکلات اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نیز سخن به میان آورد و تصریح کرد: مشکلات معیشتی موجب گلایه و حتی مهاجرت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه این مسأله در سال‌های آینده باعث خسران کشور شده و ما را در اهداف خود، در بیانیه گام دوم عقب نگه می‌دارد، ادامه داد: نیاز فوری و جدی بر این است که از نخبگان و جریان علمی کشور حمایت کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از پیگیری این مسأله از طریق مجلس سخن گفت و تصریح کرد: مقرر شد نامه‌ای به دولت ارسال و با هماهنگی سه قوه مشکل بررسی و حل شود.

وی عنوان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت جدی پای کار آمده و انتظار می‌رود وزارت علوم هم وارد شود و با بهره گیری از تبصره ماده دوازده برای افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها اقدام کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها گلایه دارند و معتقدند در مهرماه افزایش حقوق داشتند اما در بهمن ماه 30 درصد حقوق آنها کاهش یافته است.

نماینده مردم کرمان در مجلس: مشکلات گردشگردی کرمان با وزیر میراث فرهنگی مطرح می‌شود

وی از لزوم انعقاد تفاهم نامه‌ای میان وزارت علوم و وزارت صنعت، معدن و تجارت سخن گفت و تاکید کرد: در این تفاهم‌نامه ظرفیت‌های درون هر استان دیده شود و در نهایت به نزدیک شدن دانشگاه و صنعت برسد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به تلاش برای برقراری ارتباط تنگاتنگ بین صنعت و دانشگاه پرداخت و خاطرنشان کرد: در طرحی که پیشنهاد بنده بوده و تصویب کردیم، شرکت‌های صنعتی برای دریافت وام باید آلندی داشته باشند و از دانشگاهی که در آن استان یا شهرستان وجود دارد، در واحد آلندی خود آمده باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه هم ملزم به ارتباط با صنعت می‌شود و باید از مدیران خبره صنعتی استان خود استفاده کند، گفت: مشکلات خوابگاهی هم داریم و انتظار می‌رود آن را حل کنید تا نگرانی دانشجویان از بین برود.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1151838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =