چگونه پروژه ۷۰ هزار مترمربعی متروی اکباتان پس از ۱۴ سال به نتیجه رسید؟

بنابر اعلام شهردار تهران قرار است شنبه هر هفته و در قالب پویش "شنبه‌های افتخار و امید" پروژه‌های کلان مقیاس در تهران به بهره‌داری برسد که در همین راستا، پروژه ۷۰ هزار مترمربعی "پایانه مترو اکباتان" پس از ۱۴ سال به بهره‌برداری رسید!

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در این دوره از مدیریت شهری، مجموعه شهرداری تهران و شورای شهر تهران بنا دارد در یک اقدام جهادی پروژه‌های نیمه تمام از دوره‌های گذشته را افتتاح و در اختیار شهروندان تهرانی قرار بدهد.

در همین ارتباط علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران شهردار تهران هفته گذشته از آغاز پویش «شنبه‌های افتخار و امید» خبر داد که براساس آن تا دهه فجر، در هر شنبه پروژه‌هایی در مقیاس بزرگ شهری افتتاح می‌شود.

در همین ارتباط زاکانی شهردار تهران در روز شنبه 29 مرداد و همزمان با آغاز پویش شنبه‌های افتخار و امید، درباره افتتاح "پایانه مترو اکباتان" گفت: عملیات عمرانی این پایانه از 14 سال پیش آغاز شده بود اما در طول سال‌های اخیر عملیات ساخت آن متوقف شده بود.

وی با اشاره به پیشرفت 80 درصدی این پایانه طبق گزارش شرکت مترو عنوان کرد: از سال گذشته و در این دوره مدیریت شهری نسبت به تکمیل و بهره برداری این پروژه که بزرگترین پایانه کشور است، توجه ویژه شد تا با تکمیل و بهره برداری از آن بتوانیم در کمیت و کیفیت خطوط مترو به ویژه خط 4 مترو تحولی ایجاد کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه تکمیل این پروژه با کار جهادی شرکت مترو انجام شد، ادامه داد: این مجموعه حدود 70 هزار مترمربع وسعت دارد. در 40 هزار مترمربع آن 21 خط مترو ایجاد شده است که 21 رام قطار می تواند در آن مستقر شود؛ یکی دیگر از ویژگی های این پایانه این است که در 24 هکتار این مجموعه 9 خط برای انجام تعمیرات و اورهال قطارهای مترو ایجاد شده است تا بتوانیم برای تعمیرات اساسی واگن ها و رام های قطار از آن استفاده کنیم.

زاکانی یادآور شد: در این مجموعه 30 هزار متر مربع بنا ساخته شده است و در مراحل بعد روی این سازه و ساختمان است که برای اقتضائات غرب تهران بارگذاری می کنیم. فضاهایی که ما به ازای آن بتواند کمبود سرانه های خدماتی را در شهرک اکباتان تامین کند. امیدواریم که هم در مقیاس سازه ای و هم در مقیاس شهر تهران این مجموعه بتواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

 علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران همچنین گفته بود: در ادامه پویش شنبه‌های افتخار و امید، روز شنبه هفته آینده پنجم شهریور ماه،  بال غربی بزرگراه یادگار امام افتتاح و در اختیار شهروندان تهرانی قرار خواهد گرفت.

همچنین مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران با حمایت از اقدام جهادی شهرداری تهران جهت بهره‌برداری و افتتاح پروژه‌های نیمه تمام از گذشته گفت: این کار مورد تأیید و تأکید شورای شهر تهران بوده و اقدام قابل قبولی محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1151839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =